تشخیص مولکولی بیماری VHS ماهی در دامپزشکی قزوین امکان پذیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشا دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: تشخیص مولکولی بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ماهی (VHS) در آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان امکان پذیر شد.

علی رضایی افزود: با توجه به ظرفیت استان در پرورش ماهیان سردآبی و اهمیت اقتصادی بیماری VHS در بهداشت مزارع پرورش ماهیان،  از این پس تشخیص مولکولی این نوع بیماری با هر دو روش Conventional PCR و Real Time PCR در استان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از راه اندازی این بخش، نمونه های مشکوک برای انجام آزمایش های یاد شده به مرکز ملی تشخیص بیماری های سازمان دامپزشکی کشور ارسال می شد، اضافه کرد: با انجام آزمایش های یاد شده در وقت و هزینه تولید کنندگان نیز صرفه جویی به عمل خواهد آمد.
رضایی یادآور شد: پایش مزارع تکثیر و پرورش ماهی در استان قزوین از نظر بیماری VHS در آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی از جمله برنامه های آینده این اداره کل است.

استان قزوین دارای چهار واحد تکثیر و پرورش ماهیان سرد آبی به ظرفیت سالانه 660 هزار قطعه و شش واحد پرورش گرم آبی سه واحد پرورش ماهیان خاویاری و 12واحد پرورش ماهیان زینتی است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار