معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: تا کنون بالغ بر یک میلیون و 850 هزار هکتار از مزارع تحت عملیات مبارزه شمیایی آفت سن قرار گرفته است.

مبارزه با آفت سن گندمیحیی ابطالی معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مبارزه با آفت سن گندم اظهار داشت:از نیمه دوم بهمن ماه سال گذشته مبارزه با سن گندم در مناطق جنوبی و گرم کشور آغاز شده و اکنون روزهای پایانی مبارزه با این آفات را طی می کنیم.

وی افزود: تا کنون بالغ بر یک میلیون و 850  هزارهکتار از مزارع تحت عملیات مبارزه شمیایی سن قرار گرفته که این عملیات شامل دو مرحله  سن مادر و پوره سن گندم است که در بیشتر استان ها انجام شده است.

ابطالی با اشاره به خسارت سن گندم به مزارع بیان کرد:  سطح خسارت تا سال 92 درمزارع گندم بالای 2 الی 3 درصد و در برخی سال ها 10 درصد بوده که خوشبختانه با مدیریت منسجم در از سال 93 میزان خسارت کاهش یافت.

وی ادامه داد: سال 93 میزان خسارات مزارع گندم حدود 6 دهم درصد و سال گذشته نیم درصد گزارش شده که امیدواریم امسال از این رقم نیز پایین تر باشد.

معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات بیان کرد: در مزارع 21 استان کشور به ویژه فارس، اصفهان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، خراسان رضوی و شمالی که کانون اصلی سن گندم هستند مبارزه شیمیایی انجام شده است.

ابطالی با اشاره به میزان سرمایه گذاری مبارزه با این آفت گفت: سن گندم یک آفت عمومی است که با اطلاع رسانی دقیق به کشاورزان شرایطی را فراهم کردیم که آنها متوجه این قضیه شدند ، اما گفتنی است که هزینه مبارزه با آفت برعهده کشاورزان بوده و این درحالیست که تا 7 الی 8 سال گذشته این هزینه ها بر دوش دولت بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ارج ، لوازم خانگی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار