جانشین ولیعهد عربستان اعلام کرد این کشور 20 درصد از هزینه های کمپین تبلیغاتی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا را بر عهده دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه میدل ایست آی گزارشی را به نقل از خبرگزاری رسمی اردن ( پترا) منتشر کرد که در آن عربستان سعودی یکی از حامیان مالی مهم کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون معرفی شده بود.

طبق گزارش میدل ایست آی، خبرگزاری پترای اردن سخنانی از محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان را منتشر کرد که در آن اعلام شده بود این کشور 20 درصد از هزینه کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پرداخت کرده است.
طبق اعلام میدل ایست آی، این گزارش اندکی پس از انتشار حذف شد و خبرگزاری اردن از ارائه توضیح در خصوص آن خودداری کرد.

میدل ایست آی همچنین تصویری از گزارش خبرگزاری پترای اردن را که پیش از حذف شدن به انگلیسی منتشر شده بود، بازنشر کرد.

همچنین مؤسسه واشینگتن در امور خلیج (فارس) گزارش اصلی خبرگزاری اردن را که در آن سخنان محمد بن سلمان در خصوص کمک به کمپین انتخاباتی کلینتون آمده بود، بازنشر کرد. 


طبق گزارش بازنشری این مؤسسه، محمد بن سلمان در اظهاراتی گفته است: عربستان در مدت سالیان گذشته از حمایت مالی از کمپین های انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه دریغ نکرده است و طبق معمول 20 درصد از هزینه کمپین تبلیغاتی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را عهده دار شده است. این در حالی است که برخی نیروهای تأثیر گذار در کشور (عربستان) به این حمایت به علت آن که وی یک زن است، ارج نمی نهند."
این سخنان در حالی منتشر شده که این شاهزاده جوان سعودی هم اکنون برای دیداری رسمی به آمریکا سفر کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرده هدف از این سفر بررسی روابط دوکشور با مسئولان آمریکایی و بررسی راه های اقتصادی با هدف کاهش وابستگی این کشور به نفت است. 

طبق گزارش میدل ایست آی، رسانه ها پیشتر از ارتباط مالی عربستان سعودی با خانواده کلینتون خبر داده بودند. در سال 2008  عربستان کمک هایی به ارزش 10 میلیون دلار و 25 میلیون دلار به مؤسسه خیریه کلینتون که ریاست آن را همسر هیلاری کلینتون، بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا بر عهده داشت، منتشر کردند.

طبق اعلام میدل ایست آی، کمپین هیلاری کلینتون و خبرگزاری پترای اردن به پرسش این پایگاه در باره این خبر پاسخی ندادند.

مسأله حمایت مالی از کمپین های انتخاباتی از سوی افراد خارجی، اقدامی غیرقانونی در آمریکا به شمار می رود؛ بطوری که نامزدهای انتخابات آمریکا نباید از منابع مالی خارجی به منظور جلوگیری از تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات استفاده کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار