کمک‌های خیریه در آمریکا به رقم بی‌سابقه 373.3 میلیارد دلار رسید که بیش از دو سوم آن بوسیله افراد حقیقی پرداخت شده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی سی ان بی سی در گزارشی به قلم "رابرت فرانک" نوشت: آمریکایی‌ها در سال 2015 رکورد بیشترین کمک‌های خیریه را با پرداخت 373.3 میلیارد دلار به نام خود ثبت کردند. بیش از دو سوم مبلغ یاد شده بوسیله افراد حقیقی و نه سازمان‌ها و نهادهای بشردوستانه پرداخت شده است.

گزارش سالانه بشردوستی در آمریکا نشان می‌دهد حجم کمک‌های خیریه اعطا شده در سال 2015، 4.1 درصد افزایش یافته است. البته این کمک‌ها در سال 2014، 6.1 درصد افزایش یافته بود؛ اما از لحاظ مبلغ به رکورد سال 2015 نرسید. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد با وجود رکود در معاملات بازار و روند کند ایجاد ثروت، مردم آمریکا بر حجم کمک‌های خیریه خود افزوده‌اند و در حال پیگیری این روند هستند.

"کیت کورتیس،" رئیس بنیاد کمک‌های خیریه آمریکا با نام "گیوینگ یو اس اِی،" در این باره گفت: واقعا مایه دلگرمی است مردم خواستار تغییر هستند، آنها در جهت تغییر مسائلی که موجب نگرانی‌شان می‌شود قدم برمی‌دارند. آمریکایی‌ها بیش از هر زمان دیگری به سمت اقدامات نیکوکارانه روی آورده‌اند. 

افراد حقیقی در سال 2015 حدود 264.6 میلیارد دلار به خیریه‎‌ها کمک کردند که بیش از دو سوم مجموع کمک‌های خیریه سال گذشته این کشور را تشکیل می‌دهد. کمک به نهادهای خیریه 6.5 درصد معادل 58.5 میلیارد دلار و میراث بر جای مانده برای این نهادها 2.1 درصد معادل 31.8 میلیارد دلار افزایش یافت. 119.3 میلیارد دلار از این کمک‌ها در نتیجه تعالیم مذهبی، 57.5 میلیارد دلار در نتیجه آموزش و 45.2 میلیارد دلار با کمک سرویس‌های خدماتی جمع‌آوری شد. تنها بخشی که در آن کاهش کمک‌های خیریه گزارش شد، نهادهای مستقل بشردوستانه بود که 3.8 درصد از کمک‌ها به این بخش کاسته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار