در حال حاضر بیش از 100 پروژه بزرگ و کوچک کشاورزی در زیرکوه در حال اجرا بوده که این میزان تاکنون در این شهرستان بی‌سابقه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: در حال حاضر بیش از یکصد پروژه بزرگ و کوچک کشاورزی در زیرکوه در حال اجرا است که از این تعداد 77 پروژه مربوط به آب و خاک و 22 پروژه سنواتی است . 

بنی‌اسدی افزود: در سال جاری 638 میلیون تومان معادل نیمی از اعتبارات آبیاری تحت فشار استان در زیرکوه هزینه شده که با این اعتبار 68 هکتار از اراضی و باغات این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

وی با اشاره به خود اجرایی آبیاری تحت فشار، گفت: در 299 هکتار از اراضی زیرکوه خوداجرایی تحت فشار در حال انجام بوده که مبلغ 21 میلیارد ریال از اعتبارات این طرح از سهم دولت پرداخت شده است.

وی افزود: 77 پروژه انتقال آب به طول 80 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 470 میلیون تومان در شهرستان زیرکوه در حال اجراست که اعتبار آن از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با اشاره به بحث احیاء و مرمت قنوات، اظهار کرد : در سال جاری 17 مورد احیا و مرمت قنوات با اعتباری بالغ بر 193 میلیون تومان انجام شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.