مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت همدان از اجرای برنامه ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دوره ابتدایی خبر داد.

طرح سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان دوره ابتدایی در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیده ژیلا رحیمی گفت: برنامه ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دوره ابتدایی با همکاري سازمان آموزش و پرورش استثنایی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در سراسر کشور انجام می‎شود.

وی افزود: اين برنامه بر اساس فرم مراقبت دوره‌‏اي سلامت گروه سني 6 تا 18 سال و بسته خدمتي سلامت نوجوانان و جوانان طرح تحول نظام سلامت در مناطق شهري و روستايي شهرستان همدان بر اساس فرم‎هاي مراقبت دوره‌اي سلامت این گروه سني، در دو بخش تدوين شده که اجرا می‌شود.

رحیمی اظهار کرد: فرم مراقبت دوره‌اي سلامت براي گروه سني 6 تا 18 سال در دو پايه ابتدايي و دو پايه متوسطه در نظر گرفته شده است كه پس از ارزيابي نوآموزان كلاس اول ابتدايي و پیش از آغاز سال تحصيلي، فرم مراقبت دوره‎اي سلامت براي فرد تكميل مي‌شود.

وی ادامه داد: يك برگ از این فرم در مدرسه محل ثبت‏‌نام دانش آموز نگهداري مي‌شود و 14 برگ فرم مربوطه در پرونده خانوار و براي سال‎هاي آینده و انجام معاينات در پايه‎هاي بعدي مورد استفاده و ارزيابي قرار مي‎گيرند که در واقع، يكي از مدارك پرونده خانوار است.

مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان در خصوص چگونگي تكميل فرم‎ها اظهار کرد: والدين براي ثبت‎نام دانش‎آموز به مدرسه مربوطه مراجعه مي‎كنند و طرح نوبت‎دهي براي حضور در پايگاه‎هاي سنجش انجام می‎شود و روز مراجعه به پايگاه سنجش به والدين اعلام می‌شود.

رحیمی اعلام کرد: پس از انجام سنجش و ارزيابي آمادگي تحصيلي و اختلال گفتاري، بينايي و شنوايي در پايگاه سنجش، دانش‌آموزان به مراكز سلامت جامعه براي انجام معاينات بهداشتي و پزشكي ارجاع مي‎شوند و پس از پایان معاينات در مراكز سلامت جامعه شهري روستايي و خانه‎هاي بهداشت، فرم در مراكز سلامت جامعه نگهداري مي‎شود.

وی افزود: به منظور آموزش نحوه تكميل صحيح فرم‌ها با توجه به جديد بودن آنها، براي كارشناسان بهداشتي و مراقبان سلامت، به مدت دو روز كلاس‎های آموزشي در نظر گرفته شده است؛ همچنین دستورالعمل تكميل فرم نيز به مراكز سلامت جامعه ارسال می‌شود.

رحیمی، هدف از اجرای این طرح را تشخیص بموقع نارسایی‎هاي جسمانی و اختلالات روانی- رفتاري این گروه سنی با هدف جلوگیری از بروز مشکلات بعدي و پیشرفت عوارض دانست.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار