40 نوع گونه گیاهان دارویی در شهرستان دامغان شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان ، ضمن بیان اینکه در بخش محصولات فرعی جنگل، مرتع و داروهایی گیاهی و صنعتی ۱۳۵گونه گیاهی در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۰گونه گیاهی در دامغان شناسایی شده است، ابراز داشت: تویه دروار، طزره و چهار گنبدان از مهمترین مناطق رویش گونه های گیاهی دارویی در این  شهرستان هستند.

علی جمشیدی بابیان اینکه ۴.۵درصد از اراضی دامغان را مراتع تشکیل می دهند، افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۴۴نفر با ظرفیت ۱۴۴هزار و ۲۵۶واحد دامی از مراتع این شهرستان بهره برداری می کنند.
مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با بیان اینکه استان سمنان دارای سه میلیون و ۷۴۱ هزار و ۳۵۶ هکتار مرتع است، گفت: از این میزان ۵۴۳ هزار و ۳۴۳هکتار معادل ۵۱.۴ درصد در است.
جمشیدی افزود: ۱۵۰هزار هکتار از مراتع دامغان دارای گیاهان دارویی و سبزی های مرتعی شامل آویشن، کاکوتی، وشق، سریشو، اشتر قاز، بو مادران، باریجه، گون، مرغ، پونه و وشنگ است که برداشت این گیاهان دارویی باید براساس اصول فنی و با کسب مجوز از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان خواهد بود.
وی در پایان بیان داشت: پیش بینی می شود در سال جاری از سطح مراتع دامغان هشت تن محصولات مرتعی و گیاهان دارویی برداشت شود.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.