سمنان؛

۸ تن گیاه دارویی در دامغان برداشت می شود

40 نوع گونه گیاهان دارویی در شهرستان دامغان شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان ، ضمن بیان اینکه در بخش محصولات فرعی جنگل، مرتع و داروهایی گیاهی و صنعتی ۱۳۵گونه گیاهی در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۰گونه گیاهی در دامغان شناسایی شده است، ابراز داشت: تویه دروار، طزره و چهار گنبدان از مهمترین مناطق رویش گونه های گیاهی دارویی در این  شهرستان هستند.

علی جمشیدی بابیان اینکه ۴.۵درصد از اراضی دامغان را مراتع تشکیل می دهند، افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۴۴نفر با ظرفیت ۱۴۴هزار و ۲۵۶واحد دامی از مراتع این شهرستان بهره برداری می کنند.
مسئول واحد مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با بیان اینکه استان سمنان دارای سه میلیون و ۷۴۱ هزار و ۳۵۶ هکتار مرتع است، گفت: از این میزان ۵۴۳ هزار و ۳۴۳هکتار معادل ۵۱.۴ درصد در است.
جمشیدی افزود: ۱۵۰هزار هکتار از مراتع دامغان دارای گیاهان دارویی و سبزی های مرتعی شامل آویشن، کاکوتی، وشق، سریشو، اشتر قاز، بو مادران، باریجه، گون، مرغ، پونه و وشنگ است که برداشت این گیاهان دارویی باید براساس اصول فنی و با کسب مجوز از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان خواهد بود.
وی در پایان بیان داشت: پیش بینی می شود در سال جاری از سطح مراتع دامغان هشت تن محصولات مرتعی و گیاهان دارویی برداشت شود.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.