تولیدکنندگان انبه در پاکستان امیدوارند با صادرات انبوه این محصول به ایران، منفعت بسیاری کسب کنند.

بازار مساعد ایران برای انبه پاکستان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روزنامه پاکستانی «نیوز اینترنشنال،» به باور تولیدکنندگان انبه، ایران بازار مستعدی برای انبه پاکستان است. اما با وجود این مسئله و همچنین چراغ سبز بانک دولتی پاکستان، بانک‌ها از صدور فرم‌های صادرات خودداری می‌کنند.

«طارق خان،» معاون اتاق بازرگانی و صنعت مولتان، در همین خصوص گفت: در صورتی که تسهیلات بانکداری برای صادرکنندگان فراهم شود، امکان صادرات بالغ بر 20 هزار تن انبه به ایران وجود دارد. در حال حاضر تعدادی از بانک‌ها به دلیل وجود ابهاماتی در خصوص تجارت با ایران، از صدور فرم‌های صادرات امتناع می‌کنند. 

او افزود: هم‌اکنون فصل انبه در پاکستان آغاز شده و ایران همواره بازار مساعدی برای این محصول بوده است. با توجه به این مسئله که مناسبات تجاری میان ایران و پاکستان از سر گرفته شده است و تحریم‌های آمریکا نیز دیگر وجود ندارد، تصور می‌کنم بازار ایران برای محصول انبه پاکستان بسیار سودآور باشد. 

طارق خان گفت: پاکستان می‌تواند این محصول را از طریق دریا یا زمین به ایران منتقل کند. می‌توانیم در 5 سال آینده به راحتی سالانه تا سقف 50 هزار تن انبه به ایران صادر کنیم. این میزان برای پاکستان حدود 22 میلیون دلار درآمد خواهد داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار