سفیر چین در ایران گفت: با همکاری شرکتهای خودروسازی چین و شرکای ایرانی آنها ، شهرک ساخت قطعات خودرو در بم راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، پنگ سن دوشنبه شب در حاشیه سفر خود به بم افزود :پکن تمایل زیادی برای توسعه روابط با ایران دارد و در مسیر این توسعه روابط، تجارت خودرو و تولید محصولات متنوع و قطعات خودرو نیز مد نظر است و بم یکی از نقاط هدف در این فرآیند محسوب می شود.
وی ادامه داد:بر این اساس تفاهم نامه ای نیز میان دو کشور منعقد شده است و بر اساس تاکید دولت چین ، با حضور دیگر شرکت های چینی در منطقه ، بدنبال راه اندازی شهرک صنعتی تولید قطعات خودرو در ارگ جدید بم هستیم.
رضا اشک فرماندار بم هم در حاشیه سفر سفیر چین به بم ، گفت :چرخه تولید خودرو ، در بم تکمیل و دانش آن بومی می شود. وی گفت :با توجه به توسعه روابط دو کشور، زمینه تولید قطعات خودرو در بم به کمک شرکتهای چینی فراهم شده است و امیدواریم با حضور سفیر در بم ، تفاهم نامه های مربوط به انتقال دانش خودروسازی به کارخانجات بم سریع تر اجرایی شوند.
.
وی تولید سالانه خودرو در ارگ جدید را حدود 70 هزار دستگاه بیان کرد و گفت: بر اساس برنامه افق 1404 این رقم باید به 500 هزار خودرو در سال ، افزایش یابد.
.
کارخانجات چری ، لیفان و جک سه خودروساز معتبر چینی هستند که در ارگ جدید بم به تولید مشغولند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: خودرو سازی ، بم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار