امروز به شاعرانی احتیاج داریم كه به شكل‌های جدیدتر و معاصر، مسیر زنده‌یاد حمید سبزواری را ادامه دهند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید احمد نادمی، از شاعران كشورمان، درباره زنده‌یاد حمید سبزواری و ویژگی های شعری و شخصیتی او گفت: مرحوم سبزواری از چهره های شاخص ادبیات انقلاب بود كه نقش موثری در حمایت از جوان‌ترهای این عرصه داشت. او با اعتماد به نفسی كه به جوانان شاعر در سال‌های پس از انقلاب می داد، به تقویت جریان شعر انقلاب كمك كرد.
 
نادمی تاكید كرد: مرحوم سبزواری شاعری بود كه پیش از انقلاب نیز جایگاه ادبی‌اش تثبیت شده بود و با شكل گیری انقلاب اسلامی ایران نیز در عرصه های شعر و ادب فعالیتش را گسترده‌تر كرده و حضورش در نقطه عطف های مهم تاریخ این سرزمین فراموش نشدنی است.  
 
این منتقد ادبی اظهار داشت: مرحوم سبزواری در عرصه شكل گیری و تداوم ادبیات انقلاب نقش موثری داشت كه حالا ثمره فعالیت های او و هم نسلان ادیبش را در جوان‌ترها می بینیم. نمی توانیم امثال مرحوم سبزواری، محمود شاهرخی و استاد اوستا را فراموش كنیم، حضور این پیرهای دِیر كه در فضای انقلاب نفس كشیدند برای جوانان مغتنم بوده و درس های ادبی و اخلاق و منش زندگی را از آن ها آموختند.
 
سید احمد نادمی با اشاره به سرودهای به یاد ماندنی مرحوم سبزواری گفت: سرودهای او بیش از دیگر آثارش در خاطر مردم مانده است. امروز به شاعرانی احتیاج داریم كه مسیر او را ادامه دهند و البته به شكل های جدیدتر و معاصر، اگر در بحبوحه انقلاب به سرود نیاز داشتیم، حالا شاعرانی كه ترانه های انقلابی می سرایند، همان مسیر را ادامه می دهند.
 
وی با تاكید بر اینكه موسیقی بخش مهمی از فرهنگ هر كشور است، اظهار داشت: بخش مهمی از جامعه را می توان با شعر و سرود انقلابی، با مضامین والای انقلاب اسلامی ایران و ارزش های مذهبی آشنا كرد، نباید از این ظرفیت غافل شویم و جا دارد كه جوانان اهل ادب و موسیقی در این مسیر حركت كنند؛ همان‌طور كه افرادی مانند مرحوم سبزواری در چنین مسیری فعالیت مثمرثمر داشتند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار