رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:با شرکت هایی که بر اساس فاکتور فروش های تقلبی فعالیت می کردند بر اساس مالیات علی الراس رفتار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کامل تقوی نژاد در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی تا کنون با فعالان اقتصادی که اسناد مالیاتی آنها مبتنی به تخلف فاکتور فروش بوده بر اساس مالیات علی الراس رفتار نموده است.

وی افزود: مالیات علی الراس به صورت موقتی است و زمان آن برای این قبیل شرکت ها به مدت 3 سال تعیین می شود.

تقوی نژاد اظهار داشت: محاسبه مالیات به این شیوه مختص شرکت هایی است که کد فروشی کرده اند و فاکتورهای آنها صوری است و باید به این نکته توجه داشت که این نوع شرکت ها، مکان خاصی ندارند و واهی بودن معاملات آنها محرز شده است.

رئیس امور مالیاتی عنوان کرد:معاملات این شرکت ها در سیستم بانکی منجر به تبادل هیچ پولی نشده و صرفا درصدی از معاملات به عنوان صدرو فاکتور و حق العمل دریافت شده است.

وی افزود: تاکنون 1500 شرکت از این نوع در بین فعالان اقتصادی شناسایی شده و نام آنها در سامانه معاملاتی سازمان امور مالیاتی درج شده است.

تقوی نژاد اظهار داشت:هفته گذشته یک شرکت با تخلف 300 میلیارد تومان اعتبار سازی شناسایی و از آن 180 مهر جعلی ضبط شد . برای این شرکت 150 میلیارد تومان وثیقه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار