توسعه آموزش‌های مهارتی در حوزه گردشگری و صنایع دستی

رشته‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه گردشگری و صنایع دستی توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: این اداره کل در نظر دارد تا با همکاری بیش از پیش با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان زمینه را برای ساماندهی و توسعه آموزش‌های مهارتی فراهم سازد.
 عبد الرسول کازرونی با اشاره به این‌که تمرکز ما بر اولویت بندی رشته های مورد نیاز بازار است، افزود: به عنوان مثال در شاخه گردشگری قرار بر این است اداره کل میراث فرهنگی رشته‌های مورد نیاز و آموزش‌های بازار محور در بوشهر و گناوه را به ما اعلام کند که از جمله برخی این رشته‌ها می‌توان به آموزش هتلداری، میزبانی و زبان تخصصی اشاره کرد .
 وی ادامه داد: برای ساماندهی آموزش‌ها در حوزه گردشگری در نظر داریم با آموزش دهیاران آنان را برای میزبانی از گردشگران خارجی و ارائه محصولات روستا آموزش دهیم.
کازرونی با بیان این‌که احیای مشاغل فراموش شده در استان هم از برنامه های آموزشی مد نظر ماست، افزود: استفاده از استادکاران قدیمی و ماهر را برای احیا و آموزش صنایع دستی استان در دستور کار داریم .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر درباره آموزش صنایع دستی با شیوه‌های جدید هم گفت: تلاش می‌کنیم علاوه بر شیوه‌های سنتی آموزش صنایع دستی از شیوه‌های نوین نیز در آموزش افراد استفاده کنیم.
انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.