میزان مصرف میوه و سبزی در استان بوشهر بیشتر از میانگین کشوری است.

بوشهری‌ها رکوردار مصرف میوه و سبزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق آمارها بیش از 88 درصد مردم کشور کمتر از 5 واحد میوه و سبزی مصرف می‌کنند و این آمار در استان بوشهر 68 درصد است، یعنی بوشهری ها به مصرف میوه و سبزی بیشتر اهمیت می‌دهند. 

سکینه نظری با اشاره به اهمیت مصرف میوه و سبزی در ماه مبارک رمضان افزود: با توجه به این‌که ماه رمضان همزمان با روزهای گرم و طولانی است، توصیه می شود روزه داران دو واحد یا دو سهم میوه در فاصله بین افطار تا سحر مصرف کنند. 

وی ادامه داد: میوه‌هایی مانند یک سیب متوسط یا موز متوسط و مرکبات دانه دار مثل انگور و گیلاس تامین کننده آب بدن در ماه رمضان هستند. 

نظری یادآور شد: میوه‌ها با توجه به این‌که فیبر بالایی دارند و دارای آب زیادی هستند از بروز یبوست،پیشگیری می‌کنند و برای دستگاه گوارش،پیشگیری از سرطان ها و رفع تشنگی در تابستان و ماه مبارک رمضان بسیار مناسبند. 

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین گفت: هندوانه از میوه‌هایی است که آب بالایی دارد و مصرف سبزی و صیفی‌هایی مانند کاهو و خیار در وعده سحری توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.