رئیس شورای زکات شهرستان با اشاره به فعالیت های ستاد زکات از جمع آوری بیش دو میلیارد و بیست و شش میلیون ریال زکات واجب و مستحبی طی سال گذشته در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ احمدی در مورد اهمیت زکات سخنانی را مطرح کرده و به نقش روحانیون در ترویج فرهنگ زکات اشاره کرد و گفت: امکان ندارد در جامعه بدون حضور عالم، فرهنگ اصیل و احکام اسلامی در جامعه پیاده شود.

رئیس شورای زکات شهرستان با اشاره به فعالیت های ستاد زکات از جمع آوری بیش دو میلیارد و بیست و شش میلیون ریال زکات واجب و مستحبی طی سال گذشته در سطح شهرستان خبر داد.

وی از جمع آوری ۳۴ میلیون تومان زکات فطریه در سال گذشته گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان، متاسفانه وضعیت زکات فطریه رضایتبخش نیست که این امر می طلبد توجه و تلاش بیشتری در این خصوص صورت پذیرد.

احمدی افزود: زکاتی که از مودیان خیر جمع آوری می شود باید در راستای رفع فقر از همان محل های پرداخت کننده زکات هزینه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان هریس ۳ نمازجمعه اقامه می شود بهترین فرصت است که از ظرفیت نماز جمعه برای احیای این فریضه استقاده شود و نیز لازم است دهیاران، ریش سفیدان و شوراهای شهر و روستا با برگزاری جلسات شورای فرعی زکات تلاش و همت کافی را داشته باشند در این صورت است که فرهنگ زکات در بین مردم مطرح و مومنین با احکام آن آشنا می شوند.

وی با اشاره به اینکه نصاب زکات باید در خرمن داده شود که اگر تلف شود و در نگه داری آن افراط کنند باید در صورت تاخیر و تلف شدن آن جریمه پرداخت نمایند گفت: روحانیت باید در این امر میدان دار باشند و تبلیغ صحیح مسأله زکات و احکام آن از سوی روحانیت می تواند بسیار راه گشا و موثرباشد.

رئیس شورای زکات شهرستان گفت :جهاد سازندگی و بخشداران با جلساتی که با کشاورزان برگزار نماید و به این مهم پرداخت نماید تا با پرداخت زکات به نیازمندان و مستمندان کمک کنند.

امام جمعه هریس نقش اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ زکات مهم دانست و تاکید کرد: همه باید تلاش کنند تا شاهد جهش در جمع‌آوری زکات با توجه به ظرفیت‌های شهرستان باشیم.

وی بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها در خصوص این فریضه مهم تاکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین و معتمدین در این زمینه حائز اهمیت است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.