وزیر خارجه فرانسه اخیراً در گفتگویی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر پافشاری پاریس برای اجرای طرح صلح با فلسطین تأکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه خطاب به نتانیاهو: قطار از ایستگاه خارج شده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، "ژان مارک آیرو،" وزیر خارجه فرانسه، در گفتگوی تلفنی خود با "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما قصد داریم طرح خود را برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل به رغم مخالفت‎های اسرائیل پیش ببریم.

گفتگوی تلفنی نتانیاهو و آیرو در پایان نشست اخیر وزرای خارجه 23 کشور جهان در پاریس برای حل اختلافات میان فلسطین و اسرائیل صورت گرفته است.

وزیر خارجه فرانسه در این گفتگو خطاب به نتانیاهو گفته بود: می‌دانم که نمی‌توانم تو را قانع کنم اما این قطار از ایستگاه خارج شده است.

جزئیات این گفتگوی تلفنی در تلگرافی آمده که سفارت رژیم صهیونیستی در پاریس برای وزارت خارجه این رژیم فرستاده است.

نتانیاهو شدیدا از طرح فرانسه انتقاد و مخالفت خود را با تمامی بندهای آن اعلام کرده بود اما وزیر خارجه فرانسه تحت تأثیر این انتقادات قرار نگرفت.

کارمندان وزارت خارجه فرانسه حتی به همتایان اسرائیلی خود اعلام کرده‌اند که طی هفته‌های آینده برای تشکیل کارگروه‌های مشترک فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

همچنین قرار است کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه اواخر ژوئن گزارش خود را درباره روند صلح میان فلسطین و اسرائیل و موانعی که در مقابل ازسرگیری این روند قرار دارد، ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار