مسئول اداره امور عشایر گتوند گفت: 50 کیلومتر از جاده های عشایری این شهرستان بهسازی و مرمت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا کیارسی بیان داشت: به دلیل فرسایش خاک، بارندگی و سیلاب بخش زیادی از جاده های عشایری گتوند خسارت وارد شد که به همت اداره امور عشایر شهرستان بازسازی و مرمت گردید.

وی با تاکید بر ضرورت بهسازی و مرمت جاده های عشایری خاطرنشان کرد: برای مرمت و بهسازی راه های عشایری 400 میلیون ریال هزینه شده است.

کیارسی با اشاره به اینکه در شهرستان گتوند بیش از 50 کیلومتر راه عشایری وجود دارد افزود: با توجه به کوهستانی بودن مناطق عشایری هرساله عملیات نگهداری و مرمت این راه ها توسط اداره امور عشایر شهرستان گتوند انجام می گردد.

مسئول اداره امور عشایر گتوند همچنین از تشکیل صندوق زنان عشایری در راستای توانمند سازی زنان عشایر این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت عشایری را زنان تشکیل می دهند امورعشایر این شهرستان جهت توانمند سازی زنان عشایر اقدام به تشکیل این صندوق نمود.

علیرضا کیارسی با اشاره به عضویت بیش از 100 بانوی عشایری در این صندوق اذعان داشت: هدف از ایجاد این صندوق خود کفایی خانوار عشایری و کمک به اقتصاد این خانواده ها است.

شهرستان گتوند با 1 هزارو 500 خانوار عشایری در شمال استان خوزستان و با 74 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و 5 شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، سماله و جنت مکان و نیز 45 روستا می باشد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.