ابلاغ شیوه‌نامه شورای صنفی با تاکید بر بند التزام به ولایت فقیه

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از ابلاغ شيوه نامه اجرايی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های کشور با تاکید بر بند التزام به ولایت فقیه به منظور وحدت رويه در اجرای آیين نامه مذكور در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی خبر داد.

عبدالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان امور دانشجویان به استناد ماده ۲۶ آیین نامه شورای صنفی دانشجویان مصوب هفتم اردیبهشت ۹۵ وزارت علوم، شیوه نامه اجرایی شورای صنفی ابلاغ کرد.

وی افزود: اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی که از شرایط ضروری برای داوطلبان بود، در شیوه نامه اجرایی اضافه شد.

ریاضی یادآور شد: در این شیوه نامه ضمن تشریح جزئیات نحوه تشکیل شوراهای صنفی، انتخابات و.... در بند یک از ماده ۹ این شیوه نامه، اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی از شرایط ضروری برای داوطلبان اعلام شده است. 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از این نیز محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به نامه‌ای که تعدادی از انجمن های اسلامی مبنی بر "حذف بند اعتقاد به جمهوری اسلامی و التزام به ولایت‌فقیه و قانون اساسی" به وی ارائه کرده بودند، این توضیحات را اظهار داشت که با توجه به نامه تعدادی از تشکل‌های دانشجویی در مورد حذف این شرط، در جلسه‌ای با حضور فرهادی وزیر علوم و حجت‌الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی اعلام کرده بود، مطابق گفته وزیر علوم این موضوع در حین نگارش آیین‌نامه مورد غفلت واقع شده که حتما اصلاح می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار