مدير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز مارون از نصب يك غلاف فشارگير محيطي كامل روي خط 36 اينچ اصلي نفت اين شركت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جهانگير پورهنگ منظور از اجراي اين طرح  نوآورانه را حفظ محيط زيست عنوان كرد و اظهار داشت: پس از تشخيص خوردگي داخلي اين خط كه از اهميت بالايي برخوردار است، نصب يك غلاف خميده با زاويه 5 درجه بر روي اين خط در دستور كار قرار گرفت.

وي افزود: اگر اين اقدام پيش بيني نمي شد، اين خط براي  2 تا 3 هفته از سرويس خارج مي شد و در اثر هدر رفت بخشي از نفت ، كاهش توليد، خسارات زيست محيطي و مالي بدنبال داشت كه اين تهديد با بكارگيري دانش فني كاركنان شركت به فرصت تبديل شد و براي اولين بار اين نوع غلاف در شركت بهره برداري نفت و گاز مارون ساخته و نصب شد.

مدير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز مارون به مراحل انجام اين طرح ايمن سازي اشاره كرد و گفت: پس از ضخامت سنجي و حصول اطمينان از ضخامت ايمن ، فشار خط روي 140  PSI تثبيت و عمليات نصب و جوش كاري غلافي كه توسط ماشين خم كن (Bend Machine) آماده شده بود، انجام شد.

شرکت بهره برداري نفت و گاز مارون در اهواز با وسعتي بيش از يک‌هزار و 400 کيلومتر مربع راهبري توليد روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت را از ميادين مارون، کوپال و شادگان بر عهده دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار