نماینده مردم آباده در مجلس گفت: پیمانکاران، برخی مدیران وزارت راه را با پول خود به سفرهای خارجی می‌فرستند.

پیمانکاران، برخی مدیران وزارت راه را با پول خود به سفرهای خارجی می‌فرستندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به گزارش وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس گفت: برخی مستندات از بازرسی کل کشور درباره نکات منفی فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی که در دولت قبل هم انجام می‌شد به دست بنده رسیده است.

وی در توضیح مستندات مذکور و خطاب به آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: شما یک الگوبرداری کرده‌اید به عنوان شهر فرودگاهی که درآمد فرودگاه امام خمینی باید در حساب شهرک فرودگاهی واریز شود و این موضوع، طبق قانون برنامه پنجم توسعه می‌باشد.

زارع با بیان اینکه اعضای هیدت مدیره شهرک فرودگاه‌ها همه از بیرون مجموعه مورد ذکر انتخاب شده‌اند بیان داشت: وقتی بخواهیم سوابق این افراد مثلاً مدیرعامل این مجموعه را بررسی کنیم، می‌بینیم که وی تنها در احداث تونل کندوان مشارکت داشته است.

نماینده مردم آباده در ادامه با بیان اینکه برخی مدیران وزارت راه در حال حاضر شرکت‌داری می‌کنند خطاب به وزیر راه تأکید کرد: شما در حال حاضر، فردی را مدیر سرمایه‌گذاری وزارت راه انتخاب کرده‌اید که این فرد، عضو کمیسیون مناقصات است و بیرون از مجموعه وزارت راه، شرکت دارد که این سیاست، نادرست است.

زارع در ادامه با بیان اینکه شرکت توسعه و زیرساخت نباید بیش از سه ماه به نیروهای خود پاداش می‌داد، اظهار داشت: در حال حاضر، این شرکت شش ماه به نیروهای خود پاداش داده است که نباید این اقدام انجام می‌شد.

نماینده مردم آباده در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین باید بگویم برخی پیمانکاران در حال حاضر، مدیران شما را با پول خود به سفرهای خارجی می‌فرستند و در ازای این موضوع، از دادن مجوز فعالیت به پیمانکاران صرف‌نظر می‌کنند.

زارع در ادامه با بیان اینکه وزیر راه، 11 مشاور بازنشسته دارد خطاب به وی گفت: شما باید این افراد را کنار بگذارید چرا که این افراد همگی در بیرون از وزارتخانه، شرکت دارند و این امر نمی‌تواند در جهت مبارزه با فساد تلقی شود.

نماینده مردم آباده مجدداً خطاب به وزیر افزود: همچنین شما در حال حاضر در سازمان بنادر فردی را معاون این سازمان کرده‌اید که هفت سال پیش کارش را از راه آهن ترک کرده و حکم اخراج داشته است اما شما با مستندسازی، این فرد را معاون سازمان بنادر کرده‌اید.

گفتنی است در ادامه، علی مطهری که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت طی تذکری به زارع گفت: آقای زارع در حال حاضر قرار نیست ما وزیر را استیضاح کنیم؛ لطفا درباره گزارش وزیر صحبت کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، وزارت راه ، زارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار