بیکاری و رکود اقتصادی دو انگیزه مهم معترضین در فرانسه بوده که طبق آمار منابع رسانه‌ای در سه سال اخیر این کشور بالاترین آمار بیکاری به خود می‌بیند.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اعتصابات و خشونت ها در شهرهای فرانسه و در جریان دیدار تیم ها در گروه های مختلف، شرایط را برای دولت این کشور سخت  کرده است.

شرایط نظافت در شهرهای مختلف فرانسه هم جای سوال جدی دارد و تلی از  زباله ها چهره پایتخت را زشت کرده و این نشان دهنده ضعف سیستم مدیریت شهری  در فرانسه است.

مدیریت ضعیف

نیویورک تایمز گزارش داد: همزمان با میزبانی رقابت‌های فوتبال "یورو 2016"، کارگران فرانسوی دست به اعتصاب عمومی زدند و تپه‌هایی از کیسه‌های زباله را در گوشه و کنار شهر به حال خود رها کردند.




مدیریت ضعیف

مدیریت ضعیف


زباله‌ها در خیابان‌های اصلی شهر "پاریس" به حدی زیاد هستند که در بسیاری از موارد عابران پیاده نمی‌توانند در پیاده‌رو تردد کنند. ساکنان  "پاریس" که با مشکلات متعددی مانند تهدیدات تروریستی و جاری شدن سیل دست به گریبان بودند، دیگر طاقت هرج و مرج بوجود آمده درنتیجه انباشت زباله‌ها را ندارند.


**در نتیجه اعتصاب رفتگران، زباله در پیاده روهای خیابان  "پاریس" انباشته شده است

اعتصاب در فرانسه به کارگران شهری محدود نمی‌شود؛ زیرا کارکنان خط هوایی  "ایرفرانس " نیز در اعتراض به حقوق پایین و شرایط کاری دست از کار کشیده‌اند. اغلب اعتصاب کنندگان با قوانین محدودکننده اشتغال در فرانسه مخالف هستند و آن را تضعیف کننده حقوق کاری خود می‌دانند.

مخالفان قانون کار به سلاح اعتصاب برای بیان مخالفت خود با دولت فرانسه روی آورده اند و با وجود آنکه "قانون الخمری،"(نام ارائه دهنده طرح اصلاح قانون کار، "مریام الخمری"، وزیر کار سوسیالیست فرانسه) شامل رفتگران به طور کلی نمی‌شود؛ زیرا آن ها جز بخش خدمات هستند؛ کارگان نیز به نشانه همبستگی با دیگر بخش‌ها در اعتراض به این قانون دست از کار کشیده و اعتصاب کرده‌اند.

به عبارت بهتر تبعیض اصناف در دولت سوسیالیست فرانسه باعث شده تا مردم علیه سیاست های دولت "فرانسوا اولاند" تظاهرات کنند و این موضوع در حین برگزاری "یورو 2016" یک چالش جدی برای فرانسه به حساب می آید.


**سخنان قابل تامل وزیر دارایی فرانسه

"میشل ساپن،" وزیر دارایی و حساب‌های عمومی فرانسه در این باره گفت: چه دلیلی وجود دارد رانندگان کامیون‌های حمل زباله ها (که اصلاح قانون کار شامل آنها نمی شود) اعتصاب کنند.

افزایش اختیارات شرکت‌ها و کارفرمایان در افزایش ساعات هفتگی قانونی کار از جمله موارد مندرج در قانون "الخمری" است. مخالفان که به دعوت اتحادیه صنفی کنفدراسیون عمومی کار هر روز در خیابان ها تظاهرات می کنند، همچنین می گویند این قانون امنیت شغلی شان را به خطر می اندازد.

فقر، فساد، مشکلات داخلی، تروریسم ، اسلام ستیزی و .... از جمله چالش هایی است که فرانسه با آن دست و پنجه نرم می کند و اخیرا هم اعتصابات نشان داده که فاصله طبقاتی از دیگر چالش های کشور فرانسه است که دولت سوسیالیست فرانسه توانایی مقابله با آن را ندارد.   


مدیریت ضعیف

بیکاری و رکود اقتصادی دو انگیزه مهم دیگر معترضین در فرانسه است که طبق آمار منابع رسانه ای، در سه سال اخیر فرانسه بالاترین آمار بیکاری را به خود اختصاص داده و "فرانسوا اولاند" هم نتوانسته برنامه مدونی برای حل این مشکل ارائه دهد.


**نرخ بیکاری در بین جوانان فرانسوی به بیش از 25 درصد رسیده است

نرخ بیکاری در بین جوانان فرانسوی به بیش از 25 درصد رسیده  و این مساله به یکی از بزرگ ترین چالش ها و تهدیدات علیه "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور سوسیالیست این کشور تبدیل شده است. 

همچنین رئیس‌جمهور فرانسه، پیشتر در مصاحبه با شبکه «فرانس انتر» در تایید تهدیدها علیه امنیت کشورش در جریان مسابقات فوتبال یورو 2016 گفت: "این خطر همچنان پابرجاست؛ متاسفانه برای مدتی طولانی. ما هرگز نباید تسلیم ترس شویم بلکه باید تمامی اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ کنیم تا مسابقات فوتبال یورو 2016 موفقیت‌آمیز برگزار شود."

البته سرکوب شهروندان یکی از راه حل های پلیس "یورو 2016" است. تحلیلگران اعتقاد دارند پلیس فرانسه در برخورد با درگیری ها شدت عمل بیهوده به خرج می دهد و به سرعت از گاز اشک آور استفاده می کند. آنها کارنامه پلیس را ناموفق تلقی کرده و این نوع برخورد راشکستی برای پلیس دانسته اند.

اما "پیر آنری برندت" سخنگوی وزارت داخله(کشور) فرانسه با حمایت از پلیس گفت: اگر هم شکستی باشد این شکست فوتبال بوده که بیمار است؛ زیرا  بعضی از هواداران در مصرف نوشیدنی های الکلی زیاده روی می کنند و باهم می جنگند.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
حكم اختلال در نظام به ٤ تاشون بزنن يادشون ميره گشنه ان و بيكار
آخرین اخبار