ماه رمضان در قالب یک نمایشگاه محیطی، در باغ هنر به تصویر کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خانه هنرمندان ایران از جمله فضاهای هنری است که همواره با برنامه‌های گوناگونی هنر را در معرض دید عموم قرار داده است. این خانه در ماه مبارک رمضان نیز با نمایش هنر در گوشه و کنار فضای بیرونی باغ هنر حال و هوای این ماه را با هنر روایت کرده است.

نقلی معاون امور هنری خانه هنرمندان ایران در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این طرح عنوان کرد: حدود سه سال است که نمایشگاه محیطی با موضوع و محتوای ماه رمضان از ابتدای این ماه در فضای بیرونی خانه یعنی باغ هنر برگزار می شود.

وی با اشاره به این دوره از نمایشگاه گفت: در این دوره نیز آیات، احادیث و اشعاری که راجع به ماه رمضان هستند را جمع آوری کرده ایم. با این تفاوت که این بار برای نمایش آن ها از فضاها و هنر معماری نیز بهره گرفته‌ایم و در واقع آثار موجود تلفیقی از اشعار و بناهایی چون گنبدها و این دست موارد هستند.

وی در توضیح جزئیات بیشتر مطرح کرد: در بسیاری از آثار ابنیه تاریخی و نماهایی چون کاشی کاری های مسجد یزد، حافظیه، جمکران  و گنبدهای معروف به صورت تصویری در پس زمینه کارها قرار گرفته اند و روی آن ها مفاهیم مذکور نوشته شده است.

معاون هنری خانه هنرمندان خاطرنشان کرد: حدود 21 تابلو و متن از هنرمندان گوناگونی در این محوطه قرار داده شده اند که تا پایان ماه رمضان قابل بازدید هستند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار