برای اولین بار جراحی آنژیوگرافی درمانی نوزاد 18 ماهه در سمنان با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ متخصص اطفال و فوق تخصص قلب مرکز آموزشی درمانی پژوهشی امیرالمومنین(ع) از اجرای عمل اجرای موفق آنژیوگرافی درمانی نوزاد 18 ماهه در سمنان خبر داد.

محمدنصیر همتیان گفت: برای اولین بار در استان جراحی آنژیوگرافی اینترنشنال(درمانی) قلب نوزاد شیرخوار 18 ماهه در بیمارستان کوثر انجام شد.

وی، درباره عمل جراحی این نوزاد 18 ماهه سمنانی گفت: رگ جنینی باز این شیرخوار به وسیله یک فنر، با موفقیت بسته شده است.

وی، انجام عمل آنژیوگرافی برای اطفال را موفقیت بزرگی برای حوزه درمان این استان دانست و گفت: این جراحی نادر در دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام می شود و امروز به همت مسئولین دانشگاه و بیمارستان امیرالمومنین(ع)، مردم استان از این نعمت بهره مند شده اند.

این فوق تخصص قلب اطفال و نوجوانان، با اشاره به راه اندازی بخش استنت گذاری قلب در این بیمارستان، اظهار امیدواری کرد: زیر ساخت های لازم برای ارائه خدمات تشخیصی درمانی تخصصی با حداقل هزینه در استان سمنان فراهم شود تا مراجعه بیماران به مراکز درمانی سایر استان ها کمتر و از تحمیل هزینه بر آنان جلوگیری شود.

از ابتدای تیر 94 تا کنون 10 عمل آنژیوگرافی در این بیمارستان انجام شده است که از نوع تشخیصی بوده و برای اولین بار در استان سمنان جراحی آنژیوگرافی درمانی صورت گرفته است.
انتهای پیام /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.