نماینده لنگرود گفت:باید جلوی واردات بی‌رویه برنج گرفته شود چرا که ما 2 میلیون و 400 هزار تن تولید داخلی داریم.

وزارت جهاد کشاورزی باید از  واردات بی‌رویه برنج جلوگیری کند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات وزیر کشاورزی با اشاره به میزان تولید گندم حد فاصل سال‌های 92 تا 95 عنوان داشت: تولید گندم از سال 92، 2 میلیون و 900 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‌شود در سال 95 این میزان به 10 میلیون تن برسد.

وی افزود: با این وضعیت آقای حجتی سالیانه 6 تا 7 میلیون تن گندم واردات داریم و در محصولات دیگر کشاورزی هم مشکلاتی وجود دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه تولید برنج ما 2 میلیون و 400 هزار تن تولید داریم و این درحالی است که میزان مصرف در  کشور 2 میلیون و 800 هزار تن است، تصریح کرد: برخی از نفوذی‌ها تلاش می‌کنند تا از این 400 هزار تن نیاز داخلی سو استفاده کرده و میلیون‌ها تن برنج وارد کشور کنند.

لاهوتی با بیان اینکه باید جلوی واردات بی‌رویه برنج گرفته شود و در حوزه تولید پیله ابریشم ایران هزاران تن تولید داشت و اکنون این میزان به کمتر از 100 تن رسیده یادآور شد ما هزار و 100 تن مصرف پیله ابریشم در کشور داریم و باید مازاد مصرف را از چین و اوکراین وارد کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما 50 هزار تن تولید چای داشتیم که با تغییر کاربری باغات به 15 هزار تن رسیده است و تلاش کنیم که بلایی که سر باغات چای آمد سر باقی محصولات نیاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار