کارشناس توانبخشی حرفه ای سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح اشتغال حمایت شده معلولان با حمایت بخش خصوصی در کشور اجرا می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمدحسن صافی بیان داشت: با توجه به هزینه بالای نگهداری معلولان و از طرفی این افراد هیچگونه اشتغالی نیز ندارند اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: طبق این طرح که با حمایت بخش خصوصی اجرا می شود معلولان در مراکز محل نگهداری تحت آموزش قرار گرفته و بخش خصوصی نیز نسبت به شناسایی استعدادهای این افراد اقدام می کند.

صافی اظهار کرد: با شناسایی استعدادهای معلولان کارفرما و بخش خصوصی با پشتیبانی مربی شغلی در بکارگیری و استخدام آن ها اقدام می کند و فرد معلول توسط بخش خصوصی حمایت می شود.

کارشناس توانبخشی حرفه ای سازمان بهزیستی کشور اذعان داشت: این طرح به صورت پایلوت در 10 استان کشور از جمله خوزستان، تهران، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، خراسان رضوی و گلستان اجرا می گردد که در این راستا تاکنون 3 کارگاه آموزشی در تهران و اصفهان برگزار شده است .

سید محمدحسن صافی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی 3 روزه شهرستان دزفول نیز در این راستا از 21 تیرماه به مدت 3 روز برگزار می شود و آموزش های لازم به کارشناسان بهزیستی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی با دریافت تسهیلات از سازمان بهزیستی نسبت به کارآفرینی و حمایت از افراد معلول اقدام می کند تا معلولان به اشتغال پایدار برسند و برای تامین هزینه های خود سربار نباشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.