ارومیه؛

نقش مؤسسات کارآموزی و فنی و حرفه ای درنیروی انسانی

مدیر کل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: مؤسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای نقش بسزایی در توانمندسازی نیروی انسانی دارند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه   محسن مددي در چهارمين جلسه هیأت نظارت بر مؤسسات کارآموزی و آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی با اشاره به نقش آموزشگاههاي آزاد فني و حرفه اي گفت: مؤسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای نقش بسزایی در توانمندسازی نیروی انسانی دارند و بازوی پرتوان بخش دولتی در ارائه آموزش های مهارتی بشمار می روند.

وی افزود: در حال حاضر 291 مؤسسه کارآموزی و آموزشگاهآزاد فنی و حرفه ای فعال در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در سطح استان آموزشهاي مهارتي به جامعه هدف ارائه مي دهند.

وی گفت: سال گذشته 15 هزار و 827 نفر کارآموز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان آموزش‌های مهارتی لازم را فرا گرفتند که از این تعداد 9 هزار و 5 نفر بانوان و 6 هزار و 822 نفر مرد بودند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به منظور نظارت بر کیفیت آموزش‌های ارائه شده در این آموزشگاه‌ها 707 بازرسی نیز انجام داد.

در این جلسه با 50 پرونده درخصوص درخواست هاي صدور ابلاغ مربيگري، در خواست هاي تمديد ابلاغ مربيگري ، درخواست هاي صدور ابلاغ مديريت ، درخواست هاي پروانه تدسيس و تمديد پروانه تأسيس و نيز افزايش رشته ها مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.