رییس کارگروه شرکت های فن آور ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: با تصویب قوانینی از سوی وزارت بهداشت ،خیرین به بازار سلول های بنیادی ورود پیدا می‌کنند.

مهین نیکو گفتار رییس کارگروه شرکت های فن آور ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به افزایش شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: با توافقات صورت گرفته این ستاد با صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های سلول های بنیادی تسهیلات ویژه ای پرداخت می شود.

وی ادامه داد: 40 درصد تولیدات شرکت‌های فعال در حوزه سلول های بنیادی فرآورده های سلولی است و این محصولات به راحتی اجازه ورود به بازار را ندارد و مسير اخذ مجوزهاي توليد و مصرف فرآورده هاي سلولی طولانی است.

نیکو گفتار افزود: اين محصولات برای ورود به بازار نيازمند انجام کارآزمایی های بالینی هستند، به طوری که هر تولید، نخست باید بر روی مدل های حیوانی بررسی شود و اگر از مرحله آزمایش با موفقیت گذر کرد ،وارد مرحله انسانی شود.

رییس کارگروه شرکت های فن آور ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در خصوص قوانین وزارت بهداشت گفت: ما هم اکنون شاهد افزایش این شرکت ها زیر سایه حمایتی این ستاد هستیم در مجوزها و قوانین حوزه سلول های بنیادی 2 قانون مهم در سال گذشته از سوی وزارت بهداشت تصویب شد. 

نیکو گفتار تاکید کرد:با پیگیری‌های لازم از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، قانون ارائه مجوز به محصولات از سوی سازمان غذا و دارو و همچنین  قانون کار آزمایی های بالینی از وزارت بهداشت صادر شد و در نتیجه، با این پیگیری‌ها به طور حتم شاهد افزایش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلول درمانی خواهیم بود.

وی یاد آور شد: ورود سرمایه گذاران و خیرین به این حوزه از اهداف مهم این ستاد است که اکنون این موضوع، در حال پیگیری است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۶:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
خیرین کمک کنن . سلول های بنیادی عجیبن! میشه باهاشون معجزه ها کرد! دانشمندا و محققین کشور توانمندی دارن
آخرین اخبار