همزمان با هفته محیط زیست و با همکاری انجمن حامیان توسعه خوزستان، انجمن درخت کاران خوزستان و انجمن مهرورزان زمین پاک در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان، همایش فرهنگ و محیط زیست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در حوزه آموزش های زیست محیطی باید ابتدا آموزش و فرهنگ سازی را از جمع خود شروع کنیم وسپس از ظرفیت هایی چون هنرمندان، ورزشکاران و مسئولینی که در جامعه دارای جایگاه و مسئولیت هستند استفاده کنیم.

احمدرضا لاهیجان زاده افزود: مقوله فرهنگ تنها به آموزش ختم نمی شود و نیازمند پشتوانه قانونی وخواسته جمعی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در مسائل محیط زیست و نقش آموزش در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: جای خوشحالیست که ما امروز شاهد برداشتن قدمهای مثبتی در این حوزه هستیم.

لاهیجان زاده از مجموعه های فرهنگی آموزشی استان خوزستان بعنوان یکی از امتیازات خوب برای آموزش نامبرد و اذعان کرد: مجموعه های آموزشی نفت، منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و سازمان آب و برق در استان وجود دارند که می توانند باعث رونق بخش آموزش مسائل زیست محیطی در استان شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از فعالیت های مهم در حوزه محیط زیست استان پرداخت و به طرح آزاد سازی آهودر منطقه حفاظت شده دیمه رامهرمز اشاره کرد که بیش از 70 راس آهو از سایت احیاء وتکثیر در منطقه رها سازی شده و شاهد تولد بره آهوان در منطقه هستیم و در پارک ملی دز نیز تعدادی گوزن زرد در جنگل رها سازی وبه صورت آزادانه زیست می کنند و در خصوص تالاب های استان نیز با همکاری خوب سازمان آب وبرق استان بیش از 50 هزار هکتار از تالاب هور العظیم زیر آب رفته و امیدواریم امسال بخش های عظیمی از این تالاب زیر آب برود ودر حوزه محیط زیست انسانی نیز امسال شاهد افتتاح تصفیه خانه پتروشیمی ها در منطقه ماهشهر هستیم.

 لازم به ذکر است در این همایش یک روزه یکی از اعضاء شورای شهر اهواز در خصوص اهمیت محیط زیست وپیامدهای انتقال آب از سر شاخه ها ویکی از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تالابهای استان سخنرانی نمود ودر حاشیه این همایش اجرای نمایش ، سرود وکارگاه هایی در زمینه کار با چوب های دور ریختنی وسفال گری ونمایشگاهی از تصاویر زیست محیطی به نمایش در آمده بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.