بلوک زایمانی بیمارستان امام خمینی مهاباد از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مسئول امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در بازدید از بلوک زایمانی در دست ساخت بیمارستان امام خمینی مهاباد گفت : پارسال بیش از 3 هزار زایمان طبیعی در مهاباد به ثبت رسید که همین امر باعث شد ساخت بلوک زایمان در این بیمارستان در اولویت قرار گیرد.

علی حسنی افزود : فضای سابق بخش زایمان بیمارستان مهاباد ، 452 متر مربع مساحت با تنها 20 تخت بود که حتی با اشغال صددرصد تخت ها برای بیماران ، این تعداد تخت پاسخگوی نیاز نبود.

حسنی افزود : بر همین اساس با کسب مجوزهای لازم از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ، ساخت یک بلوک زایمان با مساحت 1252 متر مربع و با تعداد حدود 50 تخت فعال به ارزش تقریبی 15 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت تا با احداث آن ، تا 10 سال دیگر ، نیاز شهروندان مهاباد و شهرهای همجوار تأمین شود.

مسئول امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: این طرح در قالب طرح تحول نظام سلامت و با هدف افزایش فضای فیزیکی ، رضایت مراجعان ، گسترش ترویج انتخاب زایمان طبیعی و نزدیک شدن به استانداردهای بخش زایمان ساخته می‌شود.

به گفته وی روزانه به‌طور متوسط بین 10 تا 14 زایمان در بیمارستان امام خمینی مهاباد انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.