نمایندگان با فوریت طرح اعلام نسخ برخی از قوانین و مصوبات مجلس از تاریخ 1 فروردین 1310 تا 29 اسفند 1328 موافقت نکردند.

مجلس با یک فوریت طرح اعلام نسخ برخی از قوانین و مصوبات مجلس از سال 1310 تا 1328 مخالفت کرد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز یکشنبه 23 خرداد ماه یک فوریت طرح اعلام نسخ برخی از قوانین و مصوبات مجلس از تاریخ یکم فروردین سال 1310 تا 29 اسفند 1328 را به رأی گذاشتند که یک فوریت آن با 130 رأی موافق، 89 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 261 نماینده حاضر در صحن به تصویب نرسید.

پیش از رأی گیری جهانبخش محبی‌نیا نماینده میاندواب و تکاب در مخالفت با فوریت این طرح اظهار داشت: زمانی که برای طرح یا لایحه‌ای فوریت قائل می‌شویم به نوعی با شرع نیز موازنه دارد لذا در فوریت و اولویت یک طرح باید بین خود و خدا به قطعیت آن رسیده باشیم.

وی تأکید کرد: بنده به اصلاح قوانین مربوط به حوزه مالیات که در اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار است رأی مثبت دادم اما طرح‌های دیگر الزام و فوریتی ندارد.

محبی‌نیا بیان داشت: برخی قوانین موجود طی این سالها وجود داشته که مزاحمتی در قانون نیز ندارد و ما باید اولویت خود را معیشت، بیکاری و نان مردم قرار دهیم لذا استدعا دارم به فوریت طرح‌های بعدی رأی منفی دهید و عقلا از کارهای عبس پرهیز کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام سالک نماینده اصفهان در موافقت با فوریت این طرح بیان داشت: ما هم به فوریت و اولویت معیشت، اقتصاد  و فرهنگ معتقدیم اما باید قوانین در سه بخش پالایش شود.

وی ادامه داد: برخی از قوانین با اصلاحاتی معتبرند، برخی دیگر معتبر هستند و باید به آنها توجه شود و ضروری است که جامعه در برخورد با قوانین با شفافیت روبرو باشد و نه تعدد و تکثر.

نماینده اصفهان اظهار داشت: 21 مورد قانون در بخش‌نامه‌ها وجود دارد که برای مردم تضاد و مشکل بوجود آورده و حتی بسیاری از این قوانین در گذشته دست کشورهای آمریکا و انگلیس را در کشور باز کرده‌ است.

انتهای پیام/

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار