نمایندگان در جلسه علنی امروز با نخستین طرح یک فوریتی مجلس دهم موافقت کردند.

یک فوریت طرح نسخ برخی قوانین در حوزه مالیات تصویب شد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 23 خردادماه) با یک فوریت طرح نسخ برخی قوانین در حوزه مالیات، موافقت کردند.

عبدالرضا مصری در ادامه بعنوان یکی از طراحان طرح مذکور گفت:‌ در طی فعالیت 110 سال قانون‌گذاری در کشور ما در حال حاضر با برخی قوانین منسوخ شده روبرو هستیم که باید این قوانین حذف شوند. 

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه متأسفانه در طی 110 سال قانون‌گذاری با انبوه قوانین مواجهیم گفت: حذف نکردن برخی قوانین از گذشته مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که هرچه سریعتر این قوانین باید حذف شوند.

مصری تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر تورم قوانین در کشور باعث فساد اداری شده است و حتی مقام معظم رهبری درباره انبوه قوانین تذکراتی را به نمایندگان داشته است.

وی در ادامه بیان داشت: درحال حاضر ما یکسری قوانین داریم که این قوانین در شرایط ویژه‌ای به تصویب مجلس رسیده‌‌اند و در حال حاضر هیچ کارایی ندارند.

در ادامه محمدرضا پورابراهیمی در مخالفت با نخستین طرح یک فوریتی مجلس دهم گفت: بر اساس آیین نامه فعلی مجلس بررسی طرح‌ها و لوایح روال خود را دارد.

وی افزود: طبق ماده 131 آیین نامه داخلی مجلس ما درحال حاضر مشغول بررسی طرحی هستیم که کمیسیونی درباره آن تشکیل نشده تا پس از تشکیل آن، این طرح در کمیسیون مورد بررسی قرارگیرد لذا در حال حاضر این موضوع جایی برای مطرح شدن در صحن ندارد.

در ادامه مسعود پزشکیان که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت در واکنش به اظهارات پورابراهیمی گفت: طبق ماده 163 آیین نامه داخلی مجلس طرح‌ها و لوایح پس از تصویب فوریت به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شوند و مانعی برای این موضوع وجود ندارد.

در ادامه غلامرضا کاتب نماینده مردم گچساران در مخالفت با نخستین طرح یک فوریتی مجلس دهم گفت: به دلیل اینکه طرح مذکور اولین تصمیم مجلس دهم است، انتظار می‌رود مجلس دقت بیشتری برای آن مدنظر قرار دهد.

وی افزود: همچنین رهبری انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس تأکید کردند که قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود باید جامع باشد که این نکته کمکی به تصمیمات مجلس می‌کند.

کاتب در ادامه با بیان اینکه مبحث نسخ قوانین مالیاتی یکی از چالش‌های بزرگ فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی است، گفت: این قوانین در موضوع درآمدهای مالیاتی هم تأثیرگذار می‌باشد که باید در رابطه با آن دقت لازم صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: ما از زحمات طراح مذکور تشکر می‌کنیم اما باید بگوییم طی 110 سال قانون‌گذاری و نسخ برخی قوانین باید اجازه دهیم بیشتر درباره این موضوع در مجلس مباحثه صورت گیرد و این طرح از حالت یک فوریت خارج شده و به صورت عادی در مجلس بررسی شود.

وی ادامه داد: بنده معتقدم این موضوع باید در کمیسیون اقتصادی مورد تجزیه  و تحلیل قرار گیرد چرا که ما نمی‌توانیم قوانینی که 110 سال پیش تصویب شده را طی مدت ده روزه نسخ کنیم.

اما در ادامه حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در موافقت با نخستین طرح یک فوریتی مجلس دهم گفت: فوریتی مهمتر از این طرح وجود ندارد.

وی با اشاره به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به آن گفت: اقدام و عمل برای قوه مجریه و قوه مقننه متفاوت است و ما باید در حوزه خودمان حرکتی در جهت اقتصاد مقاومتی انجام دهیم که یکی از موارد می‌تواند حذف و زدودن مقررات دست و پاگیر گذشته باشد که خیلی از این قوانین موجب فساد شده‌اند.

وی افزود: معتقدم در صورت نسخ برخی قوانین فعالان اقتصادی می‌توانند وظایف خود را به نحو احسنت انجام داده و از سردرگمی برخی قوانین رها شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار