مدیرامورآب وفاضلاب شهری تربت جام گفت:این مشکل تاحدودزیادی با تلاش پرسنل این اداره مرتفع وتا یک روز آینده با ورود یک چاه دیگر به مدار شهر تربت جام ان شاء الله شاهد مشکل خاصی نخواهیم بود.

جنیدی درپی افت فشار آب و قطع آب در مسکن مهر تربت جام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،افزود: درپی جاری شدن سیل به دوموتور چاههای آب شهر تربت جام خسارت وارد که چندساعتی بامشکل افت فشار وقطع آب در قسمتی از شهر مواجه و با وارد کردن یک چاه به مدار این مشکل مرتفع خواهد شد .

وی گفت:فقط مردم شهر تربت جام؛ درهرروز 30 میلیون لیتر آب مصرف میکنندواین درحالی است که استاندارد جهانی مصرف آب به ازای هرنفر در روز 120 لیتر درروز است ودر شهر تربت جام مصرف آب در روز به ازای هرنفر 250 لیتر در ودربعضی از پیکهای زمانی به 270 لیتر نیز افزایش می یابد که این مصرف دوبرابری واندی رانشان میدهد.

مدیرامورآب وفاضلاب شهری تربت جام اظهارداشت: نرم مصرف آب در شهر تربت جام از نرم کشوری بالاتر نیست اما مردم ما می توانند فقط با 14درصد صرفه جویی در مصرف آب از وضعیت بحرانی خارج شویم .

جنیدی گفت: این مقدارکاهش مصرف آب هیچ اشکالی در وضعیت بهداشتی ویا عمومی مردم ایجاد نخواهد کرد ومشکل آب نیز حل خواهد شد .

وی گفت :مردم ما باید به فکر نسل بعدی خود وفرزندان خود با وضعیت خشکسالیهای پیاپی و کاهش سطح ابهای زیرزمینی باشند .

مدیرامورآب وفاضلاب شهری تربت جام افزود:هرسال با کف شکنی؛جابجایی چاهها و این قسم مشکلات مسائل آب شرب را حل میکنیم واین در حالی است که با دشت بحران زده تریت جام مردم باید حتما صرفه جویی بیشتر در آب شرب داشته باشند.

جنیدی گفت:27 هزار مشترک آب در مناطق شهری تربت جام زیر پوشش خدمات ابفا قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد:دربحث کشاورزی نیزکاهش مصرف آب زیرزمینی؛موجب کاهش تولید کشاورزی نمی شود زیرا شرط رعایت اصول کشاورزی ومدیریت مصرف اب؛حتی می تواند منجر به افزایش کشت وتولید شود.

مدیرامورآب وفاضلاب شهری تربت جام تصریح کرد:تغییر نوع کشت وکاشت محصول هایی که به آب کمتری نیاز دارد وتوسعه کشت گلخانه ای ازراهکارهای کاهش مصرف آب دربخش کشاورزی است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.