یک سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد ممکن است ائتلاف بین‌المللی، به طور تصادفی معارضان مسلح سوری را هدف قرار داده باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، یک سخنگوی ارتش آمریکا اذعان کرد ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در سوریه ممکن است در حمله هوایی اوایل خرداد به طور تصادفی معارضان سوری متحد خود را هدف قرار داده باشند.

سرهنگ پاتریک رایدر، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، روز شنبه در بیانیه‌ای گفت نیروهای ائتلاف، 8 خرداد سه حمله هوایی علیه مواضع و وسایل نقلیه داعش در نزدیک شهر مارع در شمال غرب سوریه انجام دادند، اما این ائتلاف سپس مطلع شد که یکی از حملات هوایی ممکن است خودروی نیروهای «ضد داعش» را هدف قرار داده باشد.

سرهنگ رایدر با اشاره به اینکه ارتش آمریکا در حال تحقیق در این باره است افزود: «گزارش‌های اولیه حاکی است چهار تن از نیروهای ضد داعش ممکن است در این حمله کشته شده باشند.»

بنا بر اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا، ائتلاف در 8 خرداد سه بمباران در آن منطقه از استان حلب در امتداد مرز ترکیه که منطقه درگیری شدید داعش و معارضان است انجام داده است.

در همین حال روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد 10 نفر از معارضان سوری در حمله «تیپ معتصم» کشته شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، تیپ معتصم یکی از گروه‌هایی است که در چارچوب برنامه آمریکا برای آموزش معارضان سوری از پنتاگون سلاح‌ و تجهیزات نظامی دریافت کرده‌اند.

این برنامه 500 میلیون دلاری آمریکا در اوایل سال 2015 آغاز شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار