بندرعباس؛

ورزش میناب را دریابید

شهرستان میناب در استان هرمزگان با حدود ۴ هزار ورزشکار ودارا بودن ۳۲ هیات ورزشی نیازمند توجه ویژه در توسعه مراکز ورزشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،این شهرستان  ۲۹ تیم در لیگ‌های استان و ۵ تیم در لیگ‌های کشوری فوتبال ،والیبال ، هندبال و بسکتبال و ۱۴ ورزشکار عضو تیم های ملی دارد. 

مربی و فعال ورزشی میناب گفت : مهمترین مشکل هیئت های ورزشی میناب کمبود منابع مالی است چرا که به دلیل بی توجهی به این منطقه ، اسپانسرها (حامیان مالی) رغبتی برای سرمایه گذاری در ورزش میناب ندارد.

روح الله صبور افزود : از دور نخست سفرهای استانی رئیس دولت نهم قول احداث استادیوم ۲ هزار نفری داده شد که تاکنون کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این فعال ورزشی گفت : در پروژه ی چمن مصنوعی شهرک المهدی میناب هم کار زیادی انجام نشده ودر حد بتن ریزی مسکوت مانده است.

صبور افزود : شهرستان میناب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر فقط یک استخر شنا دارد که آن هم برای استفاده آقایان و بانوان در ساعات مختلف تفکیک شده است.

مسئولان شهرستان میناب و ورزش استان با بازدید ازاماکن ورزشی میناب برای برطرف کردن مشکلات ورزش این شهرستان قول مساعد دادند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میناب گفت : در سالی که گذشت احداث بیش از ۱۴ سالن ورزشی چند منظوره و زمین چمن مصنوعی و طبیعی از محل اعتبارات استانی،ملی و ماده ۱۸۰آغاز شد.

جعفر متقی افزود: امیدواریم که امسال  با تصویب اعتبارات مقتضی هرچه زودتر این پروژه های ورزشی مورد بهره برداری قرارگیرد.

معاون استاندار هرمزگان و فرماندار ویژه  شهرستان میناب بر توسعه و بهسازی خوابگاه‌های ورزشی شهرستان میناب و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان تاکید کرد .

ابوذر مهدی‌نخعی با اشاره به ضرورت توجه به ورزش قهرمانی افزود: با توجه به کسب افتخارات فراوان جوانان مینابی در حوزه ورزش در سطح ملی و بین‌المللی، اهتمام به تقویت و حمایت از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی امری ضروری است .

وی گفت : توسعه ورزش‌های همگانی به ویژه ورزش بانوان امر مهمی است که با احداث مجموعه‌های ورزشی نگاه ویژه‌ای به رویکرد ارتقاء سلامت جامعه  خواهیم داشت.


فرماندار ویژه شهرستان میناب  گفت : توجه به توسعه سرانه فضاهای ورزش امری مهم و ضروریست و در حوزه توسعه و تکمیل پروژه‌های ورزش در شهرستان میناب، اقدامات خوبی در سه سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به رویکرد جدید دولت در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: شهرستان میناب این قابلیت را دارد تا با حمایت مدیریت ورزش استان و با توسعه و بهسازی خوابگاه‌های ورزشی و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به یک مرکز مسابقات کشوری و استانی تبدیل شود .

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه تنها ۱۲درصد از اعتبارات احداث و تکمیل پروژه‌های ورزش استان در سال گذشته محقق شده است گفت: سال گذشته به دلیل مشکلات مالی در حوزه ورزش برخی از پروژه های ورزشی در زمان مشخص به اتمام نرسید که امیدواریم امسال با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بتوان پروژه‌های جدیدی در زمینه توسعه زیرساخت‌های ورزشی داشته باشیم.

دانشور افزود: پارسال با وجود کمبود بودجه با حمایت های مقام عالی وزارت و استاندار هرمزگان و تعامل سازنده با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال به منظور احداث و تکمیل پروژه های ورزشی مورد تصویب قرار گرفت که متاسفانه به لحاظ کاهش درآمدهای دولت، فقط حدود ۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که نتوانستیم همه این پروژه‌ها را فعال کنیم.

وی ادامه داد: تا پایان امسال تلاش می‌شود با جذب اعتبار و رفع مشکلات، ۱۰پروژه ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان به بهره برداری برسد.

دانشور گفت : زمین فوتبال شهرک المهدی میناب، سالن‌های ورزشی نیمه تمام مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها در سال ۹۵ افتتاح می شود و چمن مجموعه ورزشی شهید امینی  میناب نیز بعد از ماه مبارک رمضان به بهره برداری خواهد رسید.

اتنهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.