نماینده نطنز گفت: مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری خارجی در ایران پس از برجام برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی صفاری نماینده مردم نطنزدر صحن علنی  امروز (یکشنبه، 23 خرداد ماه) بعد از اظهارات وزیر خارجه درباره برجام گفت: مجلس سرمایه گذاری خارجی و نقل و انتقالات پول نیازمند بسترسازی مناسب است که می‌توان این بسترها را در دو گروه جمع بندی کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از این بسترها بستر سیاسی مناسب است که در گذشته به دلیل وجود تحریم ها و مشکلات ناشی از آن میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور بسیار کاهش یافته بود خوشبختانه پس از برجام این موضوع تا حدی برطرف شده است و سرمایه گذاران خصوصی برای ورود به بازار ایران از خود علاقه نشان داده‌اند.

نماینده مردم نطنز تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی نیازمند یک بستر اقتصادی مناسب است که این بستر اقتصادی را نمی توان به صورت دستوری منتقل کرد و با توجه به شرایط جامعه امروز ضرورت دارد که دولت توجه بیتشری به این امر نماید.

وی با اشاره به لزوم سودآور بودن پروژه‌ها برای سرمایه گذار خارجی خاطرنشان کرد: پروژه‌های داخلی باید شاخص‌های مناسب برای سرمایه‌گذار خارجی را داشته باشد یکی از این موارد عدم ایجاد مزاحمت است به طوری که حتی سرمایه گذاران داخلی از مزاحمت‌های ایجاد شده گله‌مند هستند. 

صفاری با بیان اینکه در پس از برجام تبادلات مورد نیاز سرمایه گذاری بین بانک‌های داخلی و خارج انجام نمی‌شود، تصریح کرد: باید تلاش شود تا ریسک سرمایه‌گذاری خارجی در داخل کشور کاهش یابد و زیرساخت‌های مناسب برای تبادلات بانکی فراهم گردد.

وی در پایان بحث گردشگری و ورود ارز به کشور را یکی از موارد از بین برنده رکود اقتصادی دانست و گفت: افزایش  ورود گردشگران خارجی به کشور از لحاظ تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهان بسیار مهم است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، صفاری ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار