سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: ایجاد خط فرعی به طول 600 متر و احداث ایستگاه تخلیه و بارگیری گاز مایع توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال زایی برای مردم زاهدان را در پی دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مجید ارجونی از آغاز عملیات اجرایی خط فرعی و ایستگاه ریلی تخلیه و بارگیری گاز مایع در زاهدان خبر داد افزود: این پروژه که با همکاری اداره کل راه آهن جنوب شرق و شرکت زالپارس به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می‌شود، در توسعه اقتصادی و حمل و نقل ریلی استان بسیار مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: عملیات زیرسازی این خط فرعی به طول 600 متر توسط شرکت زالپارس انجام خواهد شد و انجام عملیات روسازی به عهده اداره کل راه آهن جنوب شرق خواهد بود.

وی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای ایجاد این خط فرعی خاطرنشان کرد: در انجام عملیات اجرایی خطوط راه آهن، همیشه هزینه‌های روسازی بیشتر از زیرسازی است، به همین دلیل به جهت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در بخش ریلی از 15 میلیارد ریال اعتبار تخمین زده شده برای این طرح، 10 میلیارد ریال آن توسط راه آهن برای عملیات روسازی و 5 میلیارد ریال دیگر توسط بخش خصوصی برای عملیات زیرسازی تأمین می‌شود.

مهدی سنچولی مدیر عامل شرکت زالپارس نیز گفت: ایستگاه تخلیه و بارگیری گاز مایع با ظرفیت ذخیره سازی 200 تا 250 تن و ظرفیت صادرات 2 هزار تن در ماه به کشور پاکستان در فاز اول پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار