وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت موقعیت رهبری این کشور برای اعمال تحریم‌ها علیه کشورهایی همانند ایران، روسیه و کره شمالی لازم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان،  وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به ضرورت  بقای انگلیس در اتحادیه اروپا  تصریح کرد موقعیت رهبری آمریکا برای اعمال تحریمها علیه کشورهایی همانند ایران ، روسیه و کره شمالی لازم است.

جک لو در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت :« آمریکا نقش رهبری را در جهان ایفا می کند. وقتی آمریکا  از ایفای چنین نقشی عقب نشینی می کند، به ضرر آمریکا تمام می شود. آمریکا باید همچنان به ایفای این نقش ادامه بدهد.»

وی افزود:« وقتی آمریکا در جهان به ترویج ارزشهای خودش می پردازد به نفع آمریکا تمام می شود. وقتی آمریکا می خواهد تحریم‌هایی علیه کشورهایی ازقبیل ایران و روسیه و کره شمالی اعمال کند، آمریکا به داشتن چنین نقش رهبری نیاز دارد. پس می بینیم که نقش رهبری آمریکا در نهادهایی ازقبیل بانک جهانی یا صندوق بین المللی پول، فقط مسئله ای اقتصادی نیست بلکه به نقش آمریکا در جهان و رهبری آن در جهان مربوط می شود.»

وزیر خزانه داری آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «مطالب زیادی درباره همه پرسی خروج یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا مطرح است. به نظرمن ، کاملا روشن است که باقیماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به نفع انگلیس، اروپا و اقتصاد جهانی و ثبات ژئوپلیتیک انگلیس است. اگر مردم انگلیس در همه پرسی پیش روی به غیر از این رای بدهند، آثار سوء اقتصادی آن متوجه انگلیس خواهد شد. باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هم در جهت منافع اقتصادی و هم منافع امنیتی انگلیس و اروپا و اقتصاد جهانی است. البته خود مردم انگلیس باید در این خصوص تصمیم گیری کنند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار