نماينده ولی فقيه در استان گفت : نمايش «فصل شیدایی» در مسیر دینی و اسلامی حرکت کرده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوين ؛ حجت الاسلام و المسلمين عبدالکریم عابدینی در دیدار عوامل نمایش فصل شیدایی افزود :  این میزان اثرگذاری نشان می‌دهد این کار بسیار ارزشمند، مهم و در مسیر دینی و اسلامی حرکت کرده است.



وی اضافه كرد: در مجموعه فصل شیدایی تشویق مردم به دین و مسائل معنوی با ابزارهای جدید صورت می‌گیرد که این مهم بر جذب مخاطب و اثرگذاری بیشتر آن کمک کرده است.

امام‌ جمعه قزوین بیان کرد: اگر غربی‌ها از ماهواره و شیوه‌های متنوع رسانه‌ای برای نفوذ استفاده می‌کنند، ما باید دستمان را بالای دست آن‌ها بگذاریم زیرا خداوند فرموده است که مؤمنان را در جای برتر نشانده‌ام.

حجت الاسلام و المسلمين عابدینی ادامه داد : اگر با این نگاه وارد کارها شویم خداوند در هنر، سینما و جهات دیگر درهایی را به روی ما باز می‌کند که به روی دیگران باز نکرده است.

امام جمعه قزوين  تأکید کرد: توجه به این معانی موجب می‌شود که کارمان عالم دیگری پیدا کند، قطعاً این معنا در کارهای ارزشمندی همانند «فصل شیدایی» دیده شده است زیرا اگر دیده نمی‌شد دل‌ها متوجه این کار نمی‌شد.

وی اضافه کرد: هر آن چه که رنگ خدایی به خود بگیرد ماندگار می‌شود و هر چه زمان بگذرد جاذبه بیشتری پیدا می‌کند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی  و تهیه‌کننده نمایش فصل شیدایی هم  در این دیدار با بیان این‌که نمایش یک ابزار است، گفت :  قصد این مجموعه تنها اجرای یک نمایش نیست، ما آمده‌ایم که یک عملیات فرهنگی انجام دهیم و قصدمان فراتر از یک نمایش است.

علیرضا کوهفر با بیان این‌که نمایش ابزاری است که می‌تواند مردم را در محلی جمع کند، گفت: ما باید هنر داشته باشیم که از این ابزار استفاده کرده و اتفاق محتوایی را رقم بزنیم.

وی به سبقه این کار اشاره و بیان کرد: از سال 82 نمایش شب آفتابی شکل گرفت و چندین بار در تهران به اجرا در آمد و دیداری هم محضر رهبر معظم انقلاب داشتیم که ایشان تأکید بر تکثیر این کار داشتند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی گفت: این کار در قالب میدانی و چند رسانه‌ای به نمایش در می‌آید که طراحی اسلامی و بومی در آن صورت گرفته و با تئاتر که طراحی آن عموماً غیربومی و غربی است و نمی‌شود در آن ظرف گفتمان انقلاب اسلامی را وارد کرد، تفاوت‌های بسیاری دارد.

کوهفر ادامه داد: میدانی بودن این نمایش به این خاطر است که در آن، ‌همه‌ صحنه‌ها در ابعاد واقعی برای تماشاچی رقم بخورد و این‌ها باعث شده که این نمایش برای مخاطب جذاب شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: این نمایش در بیش از 12 استان سابقه نمایش داشته و در هر سانس نمایشی به اقتضای جمعیت استان‌ها میزبان چند هزار نفره‌ مردم از 5 تا 14 هزار نفر بوده‌ایم که این حضور گویای محبوبیت این نمایش در بین مردم است.

سعید اسماعیلی کارگردان نمایش فصل شیدایی هم در این دیدار به وسعت این نمایش اشاره و بیان کرد: لازم است برای اجرای این کار همه استان پای کار بیایند و اگر این امر محقق شود همه ثمره‌اش را خواهند دید.
در دیدار عوامل نمایش فصل شیدایی با نماینده ولی فقیه در قزوین مطرح شد
قزوین میزبان نمایش میدانی و چند رسانه‌ای «فصل شیدایی»

این نمایش به کارگردانی سعید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی علیرضا کوهفر تهیه شده که وقایعی را قبل از خلقت انسان تا ظهور منجی عالم بشریت به صورت میدانی و چند رسانه‌ای به نمایش در‌آورده است.

به دنبال اجرای نمایش «فصل شیدایی» در استان‌های مختلف کشور، این بار استان قزوین میزبان نمایش بزرگ میدانی و چند رسانه‌ای «فصل شیدایی» خواهد شد.

انتهای پيام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.