قطعی شدن تدریس درس مدیریت خانواده و سبک زندگی در دوره دوم متوسطه

مدیر کل دفتر تألیف کتب ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از تدریس چند درس جدید نظیر مدیریت خانواده و سبک زندگی در دوره دوم متوسطه خبر داد.

محمود امانی مدیر کل دفتر تألیف کتب ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص تغییرات درسی که برای سال تحصیلی آینده در مدارس تدارک دیده شده‌اند گفت: با توجه به استقرار نظام آموزشی 6-3-3 تحقیقاتی در ساعات دروس ایجاد شده است که بر این مبنا برخی دروس با کاهش ساعت آموزشی مواجه‌اند اما این مسئله باعث نشده است که از اهمیت چنین دروسی کاسته شود بلکه با اضافه شدن دروسی دیگر نگاه آموزشی و تربیتی لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون در دوره دوم متوسطه چند درس جدید ایجاد شده است که شامل دروس مدیریت خانواده و سبک زندگی، تفکر و سواد رسانه‌ای، کارگاه کار‌آفرینی و تولید، انسان و محیط زیست و سلامت و بهداشت است.

مدیر کل دفتر تألیف کتب ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دروس جدید به طور قطعی در مدارس تدریس می‌شود گفت: ساعت‌های تربیتی که شامل مسائل اعتقادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه‌ای، سیاسی و اجتماعی، علمی و فناورانه، تربیت بدنی و سلامت و همچنین مسائل هنری و زیبایی‌شناسی است.

تهرانی با اشاره به اینکه در تألیف کتب درسی باید به این ساعت‌ها توجه شود بیان کرد: در این راستا در دوره دوم متوسطه به درس هنر توجهی نشده بود که اکنون با توجه به تغییر نظام آموزشی تألیف این درس مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: برای تدریس دروس جدید نیز نرم‌افزاری به نام بر فراز آسمان برای معلمان در نظر گرفته شده است همچنین قیمت هر نرم‌افزار 560 تومان است که در بیشتر مدارس به طور رایگان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار