با پرشدن 800 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری 30 میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی استان بوشهر کمک خواهد شد.

تخریب 800 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش چشمگیر سفره های زیرزمینی براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور از 20 هزار حلقه چاه غیرمجاز که باید از سوی وزارت نیرو تخریب شود، سهم استان بوشهر 800 حلقه است.

شاپور رجایی با اشاره به اینکه از مجموع چاههای غیرمجازی که قرار است در این استان تخریب شوند 490 حلقه مربوط به شهرستان دشتستان و مابقی در شهرستانهای دیگر قرار دارند افزود: از این تعداد چاه 683حلقه چاههای غیر مجازی است که پس از سال 85 حفر و 117 حلقه چاه نیز دارای حکم قطعی قضایی برای تخریب هستند که مشمول این طرح می شوند.

وی تعداد چاههای غیرمجاز شناسایی شده در این استان را پنج هزار و 240 حلقه عنوان و اضافه کرد: با پرشدن 800 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری 30 میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی استان بوشهر کمک خواهد شد.

رجایی خطاب به دارندگان چاههای غیرمجاز گفت: این افراد باید داوطلبانه منصوبات را تخلیه و نسبت به پرکردن و پلمپ چاهها اقدام کنند تا مشمول هزینه های مترتب بر پرکردن نشوند.

وی گفت: حفر چاه غیرمجاز در دشتها باعث افت سطح آب زیرزمینی، خشک شدن بخشی از چاههای مجاز همانند چاههای دشت جم، ریز، بوشکان، دهرود و تنگ ارم و دربرخی دشتها نیز به دلیل تخلیه آب شور به شیرین کیفیت آب به حد پایینی می رسد به نحوی که این آب به صورت مستقیم قابل استفاده در بخش کشاورزی نخواهد بود و بهره برداران مجاز، دچار خسارت می شوند.

رجایی تصریح کرد: هم اکنون هشت هزار و 300 حلقه چاه مجاز در استان بوشهر وجود دارد که سالانه 460 میلیون مترمکعب آب از طریق آنها از سفره های زیر زمینی برداشت می شود و از این میزان 30میلیون مترمکعب مازاد است.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.