مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از رتبه بندی 400 دانشگاه در سطح کشور خبر داد و گفت: رتبه بندی خوابگاه دانشگاه های علوم پزشکی از تابستان آغاز می شود.

جلال نژادجواد مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص رتبه بندی خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی گفت: موضوع اعتبار سنجی و رتبه دهی خوابگاه های دانشگاه ها ی دانشجویی از سال 94 شروع شد و برای اولین بار توجه به حوزه رفاهی و معیشتی دانشجویان  در بخش خوابگاهی انجام شد.

وی افزود: به شکل استاندارد و برنامه ریزی شده خوابگاه ها را در محورهای مختلف مورد سنجش و رتبه بندی قرار می دهیم که به دسترسی آنلاین به اطلاعات خوابگاه ها کمک می کند و اولویت مداخله را درخوابگاه ها مشخص می کنیم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به رونمایی از استاندارد خوابگاه مطلوب درسال94 ادامه داد: در این رونمایی شاخص های خوابگاه مطلوب را مشخص کردیم و براساس آن رتبه بندی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: مسئله رتبه بندی خوابگاه ها به افزایش کیفیت زندگی دانشجویان و به مدیران در رفع مشکلات خوابگاه ها کمک می کند.

نژاد جواد عنوان کرد: امیدوارم این برنامه در تابستان امسال اجرایی شود و حدود 400 خوابگاه دانشجویی در سطح کشور رتبه بندی شوند.

وی در خصوص سطح کمی و کیفی دانشگاه ها گفت:  در کنار خوابگاه هایی که کیفیت آن در حد هتل سه ستاره است خوابگاه هایی هستند که باید خراب و از نو ساخته شوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص محورهای سنجش خوابگاه ها بیان کرد: خوابگاه ها براساس موضوع شهرسازی، نیروی انسانی ، تاسیسات ، عمران، سرانه فضای فیزیکی، دسترسی به خدمات ، بحث فرهنگی و تربیت بدنی و همچنین بحث معماریی در قابلیت طراحی خوابگاه ها رتبه بندی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه خوابگاه های استاندارد باید به صورت سویت ساخته شود، افزود: دانشگاه ها هر ساله در فصل تابستان نسبت به تجهیز و تعمیر خوابگاه ها اقدام می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار