نماینده مردم آمل گفت: تهیه استراتژی و نقشه راه برای تک تک نمایندگان مجلس راهگشاست.

تهیه استراتژی برای مجلس راهگشاست/ عدم وجود چارچوب مناسب برای نمایندگانعزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص ضرورت تدوین استراتژی و نقشه راه توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر طرح‌ها و لوایحی که در مجلس مطرح می‌شود، براساس تشخیص دولت و یا نمایندگان است.

وی افزود: برای سنجش این طرح‌ها و لایحه‌های مطرح شده شاخصی وجود ندارد به طور مثال ما در حال حاضر اطلاع نداریم که در مجلس دهم چه میزان طرح و لایحه اقتصادی و یا قضایی نیاز داریم.

یوسفیان ملا گفت: اگر نقشه راه مشخصی وجود داشته باشد و بدانیم که کشور به چه چیزی نیاز دارد، فشار کار مجلس را بیشتر به سمت همان موضوع می‌بریم لذا باید برای ما مشخص باشد که کشور با چه میزان به طرح‌ها و لوایح قضایی، اقتصادی، مبارزه با جرایم و فساد و یا لوایح اجتماعی نیاز دارد.

نماینده مردم آمل با انتقاد از شرایط موجود گفت: به طور مثال در شرایط فعلی نمایندگان مجلس چارچوب مناسبی ندارند ممکن است یک نماینده ناگهان تشخیص دهد که به طرحی خاص نیاز است و برای آن تعدادی نیز امضا جمع کند و آن را به صورت یک فوریت و یا دوفوریت در صحن و یا کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: گاهی ممکن است تشخیص آن نماینده با نیاز فعلی دولت و یا جامعه منطبق نباشد لذا اگر دستگاهی این مسئولیت را به عهده بگیرد و مشخص کند کشور دقیقا به چه چیز نیاز دارد شرایط بهتر خواهد شد بطور مثال مشخص کند که ما در بخش کشاورزی اصلا کسری قانون داریم یا خیر، در بخش اقتصاد چه نقاط کوری داریم که باید مورد بررسی قرار گیرد مثلا همه می‌دانند که این سیستم بانکی ما دچار مشکل است اما برای اصلاح آن نیاز به قانون داریم اما هنوز قانونی در این راستا تصویب نشده است.

نماینده مردم آمل با استقبال از پیشنهاد رئیس مجلس مبنی بر تهیه استراتژی و نقشه راه برای مجلس از سوی مرکز پژوهش ها گفت: چنین کاری می‌تواند برای مجلس و تک تک نمایندگان راهگشا باشد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار