پیکر شهید مدافع حرم «احمد مکیان»بعد از ظهر امروز وارد فرودگاه آبادان می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛جانشین فرمانده سپاه ناحیه آبادان گفت: پیکر مطهر شهید مدافع حرم «احمد مکیان» در ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه امروز وارد فرودگاه آبادان می شود.

سرگرد عبدالحسین بعنونی نژاد در جلسه هماهنگی استقبال از پیکر شهید افزود: پیکر شهید پس از ورود و استقبال رسمی به سردخانه بهشت رضا(ع) آبادان منتقل می شود.

وی گفت: راس ساعت ۲۲ امشب آئین وداع با شهید در محل مسجد امام رضا(ع) واقع در ایستگاه ۶ ذوالفقاری با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار می شود.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه آبادان افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، آئین تششیع پیکر شهید «احمد مکیان» فردا یکشنبه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از محل مصلی نماز جمعه آبادان به سمت مجسد علی ابن ابی طالب واقع در خیابان یک احمد آباد برگزار می شود.بنا بر تقاضای مسئولان و مردم ماهشهر برای استقبال و وداع با این شهید مدافع حرم، پیکر شهید پس از آبادان به ماهشهر و سپس به تهران منتقل می شود.

مسئول باغ موزه دفاع مقدس خرمشهر نیز در این جلسه گفت: شهید مکیان سومین شهید آبادانی مدافع حرم بود که به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سرهنگ ثامر چنعانی افزود: مقاومت، شهادت طلبی، غیرت، وحدت، همبستگی و صبوری مردم قهرمان آبادان از دوران هشت سال دفاع مقدس درست زمانی که شهر به محاصره دشمن بعثی درآمده بود تا به امروز همچنان پرشور ادامه داشته و دارد، که شهید مکیان نمونه بارزی از این شهادت طلبی است.

وی گفت: شهید احمد مکیان جوانی است که با انگیزه و فکر خویش راهش را انتخاب کرد و در این مسیر به درستی گام نهاد، اگر دفاع جانانه این عزیزان نبود، امنیت و آرامش امروز را نداشتیم، اتفاقات زیادی در سوریه در حال رخ دادن است که نقش ایران اسلامی در این میان بی بدیل و بی نظیر است.

شهید احمد مکیان فرزند ارشد حاج آقا شیخ مجید مکیان است که در شهر قم به دنیا آمده و در خانواده ای مومن و ولایتمدار درس شهادت آموخت، پدر وی از روحانیون سرشناس شهرستان آبادان و فرمانده پایگاه حوزه بقیه الله است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.