شهرکرد؛

تولید 279 هزار تن فرآورده های دامی در چهارمحال و بختیاری

در سال گذشته، 279 هزار تن انواع فرآورده های دامی در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد.

تولید 279 هزار تن انواع فرآورده های دامی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت هفته جهادکشاورزی و با اعلام این خبر گفت: این میزان شامل 229 هزار تن شیر خام، 25 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 21 هزار تن گوشت مرغ، سه هزار و 250 تن تخم مرغ و 969 تن عسل می باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقای کمی و کیفی گوشت قرمز در استان، افزود: طرح اصلاح ترکیب ژنتیکی 5 هزار رأس دام با هدف کاهش چربی لاشه، چند قلوزایی و کاهش سن بلوغ دام، از ابتدای مردادماه سال گذشته در دستور کار است.

غریب اضافه کرد: سال گذشته این طرح بر روی 2 هزار رأس دام انجام که زمینه سه‌قلوزایی و کاهش دوره زادآوری گوسفندان به 8 ماه را فراهم کرد.

وی گفت: نژاد گوسفند بومی استان چربی زیادی دارد که با ترکیب این نژاد با نژاد رومانوف، چربی گوسفندان بومی به طور متوسط 1.5 کیلوگرم کاهش می یابد.

غریب، به آغاز خرید حمایتی شیر از خردادماه جاری در استان هم اشاره کرد و افزود: در این طرح، هر کیلوگرم شیر خام به قیمت 13 هزار ریال خریداری می‌شود.

21 تا 27 خرداد، به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده و 27 خرداد سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام خمینی (ره)، روز جهادکشاورزی است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار