معاون منابع انسانی و امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۱۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی به ارزش ریالی ۳۳ میلیارد تومان از استان لرستان صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ غضنفری افزود: در سال گذشته کل صادرات استان 193 میلیون دلار بود که نسبت به سال قبل رشد 103 درصدی داشت.

وی افزود: اتفاقاتی که امسال افتاد بخشی از صادرات در حوزه کشاورزی با مشکلاتی مواجه شد که خوشبختانه عمدتاً در حوزه دام در حال رفع شدن است.

معاون منابع انسانی و امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود رشد 20 درصدی در حوزه صادرات غیرنفتی داشته باشیم ولی بر اساس برنامه کشوری رشد 12 درصدی برای استان در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا جلساتی با دستگاه‌های اجرایی برگزار و سهم هرکدام مشخص‌شده است افزود: ارزش دلاری صادرات استان طی دوماهه نخست سال 94، پنج میلیون دلار و از نظر ریالی 14 میلیارد تومان بوده است.

غضنفری گفت: در دوماهه سال 95، ارزش دلاری صادرات هشت میلیون دلار و ارزش ریالی 24 میلیارد تومان بوده که از نظر دلاری 55 درصد و از نظر ریالی 66 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: اگر روند صادرات در استان به همین روال پیش رود و چون در حوزه کشاورزی در شش‌ماهه دوم رشد خواهیم داشت خوشبین هستیم به رشد 20 درصدی برسیم.

معاون منابع انسانی و امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 میلیون دلار صادرات به ارزش ریالی 33 میلیارد تومان داشته‌ایم که از این میزان صادرات پتروشیمی حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: صادرات ، کالا ، غیرنفتی ، لرستان ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.