استفاده از سامانه نوبت دهی تلفنی و اینترنتی با استقبال خوبی همراه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: 50 درصد مراجعین درمانگاه های تخصصی نوبت غیرحضوری نوبت دریافت می کنند و استفاده از سامانه نوبت دهی تلفنی و اینترنتی با استقبال خوبی همراه است.

دکتر کامبیز معصومی، اظهار کرد: با راه اندازی سامانه نوبت دهی غیرحضوری(تلفنی و اینترنتی) در درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان، اقبال بیشتری از سوی مردم برای استفاده از این روش جهت دریافت نوبت صورت گرفته است به طوری که روزانه بین 350 تا 450 نفر از طریق این سامانه اقدام به گرفتن نوبت می کنند.

وی با اشاره به مزیت های گرفتن نوبت به صورت تلفنی و اینترنتی، ادامه داد: رضایت مندی مراجعه کنندگان از نحوه نوبت دهی غیرحضوری در مقایسه با روش حضوری بالاست و با رفع برخی نواقص موجود در سامانه نوبت دهی غیرخضوری به خصوص روش اینترنتی، قطعا بیماران تمایل بیشتری برای استفاده از این روش خواهند داشت و به دنبال ان رضایت مندی آن ها افزایش خواهد یافت.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: یکی دیگر از مزیت های مهم استفاده از سامانه نوبت دهی غیرحضوری(تلفنی و اینترنتی) این است که در این روش نیاز نیست بیمار از ساعت 4 یا 5 صبح برای دریافت نوبت، پشت در درمانگاه به انتظار بنشیند. چرا که با دریافت نوبت تلفنی یا اینترنتی، ساعت حضور بیمار در درمانگاه به وی اعلام می شود که می بایست در همان ساعت حضور یابد.

معصومی عنوان کرد: در حال حاضر 700 تا 1000 نفر همچنان از روش حضوری برای دریافت نوبت در درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی این مرکز استفاده می کنند که کاهش مراجعه های حضوری و بهره مندی بیشتر بیماران از نوبت دهی غیرحضوری مستلزم انجام یک سری اقدامات آموزشی به بیماران است.

وی افزود: به طور مثال برخی بیماران به صورت تلفنی یا اینترنتی نوبت دریافت می کنند اما هنگام مراجعه از کد رهگیری خود استفاده نمی کنند و در همان هنگام از نوبت های حضوری استفاده می کنند. همچنین در برخی موارد نیز گزارش می شود که بیماران بعد از ساعت تعیین شده از سوی سامانه در درمانگاه حاضر نمی شوند لذا نوبت آنها باطل می شود.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز اظهار کرد: رفع چنین مشکلاتی نیازمند آموزش به مراجعه کنندگان است. لذا در این راستا اقداماتی از درج راهنمای بیمار برای استفاده از سامانه غیرحضوری از جمله نوبت دهی اینترنتی در حال انجام است. در خصوص راهنمای بیماران برای آشنایی با نحوه استفاده از نوبت های تلفنی نیز در جهت نصب اطلاعیه در محل موردنظر اقدام خواهد شد.

معصومی افزود: با توجه به اینکه بیماران و هموطنان خوزستانی زیادی برای گرفتن نوبت از شب قبل به اهواز مراجعه می کنند، لازم است مردم در اطلاع رسانی به هموطنان عزیز و آشنایی آن ها با سامانه نوبت دهی غیرحضوری(تلفنی و اینترنتی) درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، این مجموعه را یاری کنند تا مردم عزیز و نیازمند ما با استفاده از این سامانه، متحمل سختی و پرداخت هزینه های سربار دیگری نشود.

وی عنوان کرد: با توجه به مزیت های دریافت نوبت به صورت غیرحضوری برای بیماران، بررسی های لازم در جهت غیرحضوری کردن نوبت دهی برخی درمانگاه ها در حال انجام است که پس از این بررسی ها در صورت موافقت، نوبت دهی درمانگاه های موردنظر به صورت کاملا غیرحضوری انجام می شود.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز اظهار کرد: بیماران برای دریافت نوبت تلفنی می توانند از طریق شماره های گویای 32222922، 32222816، 32222818 و 32227410 اقدام کنند. همچنین برای استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی نیز می توانند به نشانی http://himam.ajums.ac.ir مراجعه کنند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.