حمید سبزواری شاعری سرشار از دین و ارزشهای انقلاب اسلامی بود.

محمد رضا سهرابی نژاد، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص « حمید سبزواری» گفت: در درجه اول درگذشت حمید سبزواری، این استاد بزرگ را به خانواده محترمشان و جامعه فرهنگی کشور تسلیت عرض می کنم. استاد سبزواری را باید پدر شعر انقلاب گفت به دلیل آنکه بسیاری از سروده های ماندگار انقلاب اسلامی را سروده بود. از جمله اشعار وی برای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و شخصیت‌های بی‌نظیری است که به شهادت رسیدند.  
 
وی افزود: حمید سبزواری شاعر باغیرتی نسبت به انقلاب اسلامی بود و در برخی کنگره ها نسبت به شاعرانی که شعر خوبی نداشتند واکنش نشان می داد. وی سرشار از اسلام، دین و ارزشهای انقلاب اسلامی بود. وی در زمینه سرایش طنز نیز تبحر داشتند و با برخی از روزنامه های طنز زمان خود همکاری می کردند. شعر وی شعری فخیم است و در آن اعتراضات و بیداری دیده می شود.
 
این شاعر با اشاره به آنکه بی شک درگذشت حمید سبزواری ضایعه ای جبران ناپذیر است و این شاعر همپای انقلابیون و رزمندگان بودند، اظهار داشت: من نیز با این شاعر دوست بودم و با یکدیگر در شورای شعر سازمان صدا و سیما کار می کردیم و با یکدیگر سفرهای متعددی رفتیم.

سهرابی نژاد ادامه داد:وی شخصی نیک اندیش و خیرخواه بودند. حتی یکبار برایم مشکلی پیش آمد از سبزواری خواستم تا برایم از کسی برای حل مشکلم کمک بگیرد، وی از این کار امتناع کرد اما مشکلم را به وسله شخص دیگری برطرف نمود. وی از کسی که نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی بی تفاوت بود نمی گذشت. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار