به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات هنک کنگی گفتند، بخش کشتیرانی هنگ کنگ امیدوار است برنامه زیرساخت های فرامرزی چین و روابط تجاری نزدیک این کشور با ایران این شهر را قادر سازد تا افت بخش کشتیرانی خود را جبران کند و رقابت در این بخش را افزایش دهد.
صنعت کانتینری جهان، که همه چیز از موز گرفته تا گوشی های تلفن همراه حمل می کند، به دلیل افزایش تعداد کشتی ها، کند شدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای کالاهای مصرفی با مشکل مواجه شده و شرکت های حمل و نقل و بنادر را متضرر ساخته است.
هنگ کنگ، یکی از بزرگترین بنادر کانتینری جهان، انتظار دارد از ابتکار جاده ابریشم جدید هند که هدف آن توسعه تجارت و ارتباطات دریایی بین آسیا و سایر مناطق است منتفع شود.
جنی کو، از شورای توسعه تجارت هنگ کنگ در این باره گفت: «شما کالاهای ساختمانی زیادی دارید که نیاز به حمل شدن دارند. در این بخش تقاضا برای حمل با کشتی وجود خواهد داشت.»
«برای هنک کنگ، بازارهای دارای اولویت ما آسیا و خاورمیانه خواهد بود.»
طرح ایجاد مسیرهای زمینی، دریایی و هوایی که به طرح «یک کمربند، یک جاده» شهرت دارد، در سال 2013 از سوی رئیس جمهوری چین با هدف افزایش تجارت این کشور به رقم 2.5 تریلیون دلار در طی یک دهه آینده اعلام شد. با کند شدن رشد اقتصادی چین، پکن در حال تشویق شرکت های مختلف برای یافتن بازارهایی جدید در آن سوی مرزهاست.
دیوید چنگ، از دفتر نادر و کشتیرنای هنک کنگ گفت: «پروژه های جدید زیادی در بستر طرح یک کمربند، یک جاده وجود دارد.... ما بخش کشتیرانی بسیار قدرتمندی داریم و باید افراد بیشتری را در این صنعت جذب کنیم تا هنک کنگ را به یکی از نقاط اصلی این طرح تبدیل کنیم.»
بخش حمل و نقل و تجارت 23 درصد تولید ناخالص داخلی هنک کنگ را تشکیل می دهد و این شهر قصد دارد ارتباطات کشتیرانی بیشتری با کشورهای خاورمیانه از جمله ایران برقرار نماید.
مقامات هنک کنگی گفته اند، ارائه خدمات حمل و نقل دریایی به ایران شامل چند حوزه نظیر محصولات غذایی و کالاهای مصرفی خواهد بود.
استفن وونگ، از شرکت اچ کی تی دی سی گفت: «(قبل از لغو تحریم ها) افراد زیادی از طریق طرف های ثالث با ایران معامله می کردند... اکنون که تحریم ها برداشته شده، هنک کنگ منتفع خواهد شد... من اطمینان دارم که مبادلات تجاری رشد خواهد داشت.»
منبع: تسنیم
انتهای پیام/