ساری،

تشکیل کمیته طراحی و نوآوری صنایع دستی برای مخاطب پسندی

نخستین کمیته طراحی و نوآوری صنایع دستی کشور در مازندران تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مسئول توسعه و ترویج صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت : دست سازهای استان با هدف مخاطب پسندی و ایجاد تنوع بر اساس ذائقه و نیاز خریداران باز تعریف می شود.

عاطفه شعبانی افزود : تشکیل این کمیته را برای نخستین بار در کشور حوزه معاونت صنایع دستی مازندران پیشنهاد داده و هم اکنون نیز در مرحله انتخاب اعضای کمیته است .

وی گفت : قرار است این کمیته با عضویت هنرمندان ، کارشناسان و افراد باتجربه در عرصه تولید و بازاریابی صنایع دستی تشکیل شود و تا با استفاده از تجارب و دیدگاههای کارشناسی ، از این پس صنایع دستی برابر نیاز و ذائقه روز مردم تولید شود.

وی از معاون صنایع دستی ، کارشناسان باتجربه صنایع دستی ، استادان دانشگاه و هنرمندان برتر و منتخب رشته های صنایع دستی به عنوان اعضای اصلی این کمیته نام برد و افزود : سلیقه و نیاز از عناصر آمیخته با فن بازاریابی و فروش محصولات به شمار می رود که تاکنون در تولید صنایع دستی کمتر به آنها توجه شده است.

 از برگزاری مسابقه طراحی در صنایع دستی و کاربرد آن در زندگی امروزی در استان خبر داد و گفت : تعدادی از هنرمندان برای عضویت در کمیته طراحی و نوآوری صنایع دستی با برگزاری این مسابقه انتخاب می شوند.

عاطفه شعبانی یکی از عوامل رکود و نداشتن بازار فروش صنایع دستی را لحاظ نکردن فاکتور سلیقه و نیاز روز جامعه دانست و افزود : این در حالیست که در کشورهای دنیا همچون هند و پاکستان از این آمیختگی میان تولیدات صنایع دستی و نیاز جامعه استفاده شده است .

وی گفت : لحاظ کردن سلیقه و نیاز مخاطب ، رونق و احیای صنایع دستی را به همراه خواهد داشت .

 مسئول توسعه و ترویج صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران  از فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های صنایع دستی به عنوان نمونه های موفق تلفیق تولیدات صنایع دستی با نیاز روز جامعه یاد کرد و افزود : این دانش آموختگان می توانند با ابتکار عمل و عجین کردن تولیدات صنایع دستی با نیاز زندگی امروزی محصولات مشتری پسندی را وارد بازار کنند .

وی یکسان سازی ایده های ابتکاری صنایع دستی و اصلاح آنها را هم در تولید با کیفیت این محصولات و بازاریابی آنها تاثیر گذار دانست.

مازندران بیش از 20 هزار هنرمند صنایع دستی دارد که در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند .

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، تشکیل ، کمیته ، طراحی ، نوآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار