امام جمعه کرمان گفت: مردم فهیم دنیا زیر بار حرف‌های آمریکا نمی‌روند و روز‌به‌روز بر بصیرت و درک و فهم آنها افزوده می‌شود و حق و باطل را از هم تشخیص می‌دهند.

مردم دنیا زیربار حرف های آمریکا نمی روندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نمازجمعه این هفته کرمان گفت: پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید" همان طور که انسان گرسنه از غذا لذت می‌برد، و انسان تشنه از آب لذت می‌برد، من نیز از نماز خواندن لذت می‌برم، اما هیچ‌گاه از نمازخواندن سیر نمی‌شوم"

وی افزود: بر معانی جملات نماز کار کرده و انس پیدا کنیم، خداوند، بدون شبهه و تردید ما را به صلاح و رستگاری می‌رساند،ایمان به غیب یکی از صفات مردم با ایمان است و اگر به غیب ایمان نداشته باشیم، این کفر است و نماز و اقامه نماز از دیگر ویژگی‌های مردم با ایمان به شمار می‌آید.

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه خداست و باید قدردان این موقعیت باشیم، زیرا به زودی از دست ما گرفته می‌شود.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: گناهان فرد روزه‌دار بخشیده می‌شود و پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید «مهمترین عمل در ماه مبارک رمضان این است که انسان گناه نکند».

جعفری با اشاره به روایات بیان کرد: مردم باید تقوای خدا را درباره بندگان خدا، شهرها، بیابان‌ها و پیشه کنند و اگر تقوا داشته باشیم، مسائل مربوط به محیط‌زیست نیز برطرف می‌شود.

وی همچنین ماه رمضان را فرصتی خوب برای رسیدن به خدا خواند و اظهار کرد: اگر از ماه رمضان به نحو درست بهره‌برداری کنیم به نتیجه خوبی دست می‌یابیم.

امام جمعه کرمان افزود: اگر فردی، مومن واقعی باشد، به دنبال عمل نامشروع نمی‌رود و حق دیگران را ضایع نمی‌کند.

آیت الله جعفری اظهار داشت: در دوران بعد از انقلاب اسلامی شاهد این امر هستیم که ضربه‌های منافقان از ضربه کفار بیشتر بوده است و افرادی مانند شهید مطهری، بهشتی و 70 نفر از مسئولان اجرایی و قضایی در یک روز به دست منافقان شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه ما شهدای بسیاری را تقدیم کردیم تا جمهوری اسلامی برپا شود، تصریح کرد: هنوز هم دشمن درصدد ضربه زدن به کشور ماست.

امام جمعه کرمان همچنین  به بحث برجام اشاره کرد و تصریح کرد: ایران به وعده‌هایی که داده بود، عمل کرده است، اما آمریکای پلید به تعهدات خود عمل نکرده و به‌ دنبال بهانه‌ است اما  مادامی که ملت در صحنه و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند، انجام دهد.

وی عنوان کرد: جنگ‌های نیابتی را دشمنان در منطقه به راه انداخته‌اند و با بی‌شرمی دم از حقوق بشر می‌زنند که مضحک و خنده‌دار است.

جعفری ابراز کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی و نظامی جمهوری اسلامی پا برجا بماند باید در صحنه حضور داشته باشیم .
انتهای پیام/ح
برچسب ها: خطبه ، نماز جمعه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار