سفیر ایران در آنکارا گفت: همه سرمایه‌گذاران ترکیه در اولویت مشارکت در پروژه‌های اقتصادی ایران قرار دارند.

سرمایه‌گذاران ترکیه در اولویت مشارکت در پروژه‌های اقتصادی ایران قرار دارند
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان، «مصطفی کامالاک» رهبر حزب سعادت و جمعی از معاونانش با حضور در مراسم ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیرجمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگوبه عمل کرد.
 
در این دیدار مصطفی کامالاک با اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی بین دو کشور نسبت به اهمیت اتحاد و همکاری فیمابین کشورهای اسلامی به ویژه بین ایران و ترکیه در جهت رفاه و سعادت دو ملت و دولت مسلمان و همسایه تاکید کرد.
 
رهبر حزب سعادت با اشاره به ابتکار مرحوم نجم‌الدین اربکان نخست‌وزیر اسبق ترکیه برای تشکیل گروه هشت کشور در حال توسعه (D8) در سال 1376 افزود: تقویت روابط از طریق سازمان‌های منطقه‌ای و افزایش سطح وحدت، همبستگی و همکاری بیشتر بین کشورهای اسلامی می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات موجود و پیشرفت و توسعه جهان اسلام کمک کند.
 
طاهریا‌ن‌فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به سوابق خوب همکاری بین ایران و ترکیه و اهمیت توسعه مشارکت و همکاری بین دو کشور گفت: با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در دو کشور مسلمان ایران و ترکیه می‌توانیم در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همکاری‌ها را توسعه بخشیده و امکاناتمان را از طریق هم‌افزایی به طور موثر تقویت و هدایت کنیم.
 
سفیر ایران رسیدن به چشم انداز 30 میلیاردی در هدف‌گذاری‌های اقتصادی بین دو کشور را مبتنی بر خواست و اراده مشترک روسای جمهور ایران و ترکیه قابل تحقق ارزیابی و تاکید کرد: بخش خصوصی و همه سرمایه‌گذاران جمهوری ترکیه در اولویت مشارکت در پروژه‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار